Overclocking - Hjælp

  • Hejsa


    Synes det er på tide at jeg vil få lidt extra ud af min Barton 2500+ så jeg skal bruge jers hjælp! :]


    Mit system køre:
    Cpu: 1833MHz
    Cpu Vcore - 1,6
    Mutipler : 11.0x
    FSB: 166


    Men jeg ville gerne overclocke den lidt så ville jeg lige høre om hvad er bedst at gøre?


    Har læst at jeg det er bedst at hæve FSBen til 200 og lidt på Vcore F.eks. 1,7


    200*11 = 2200MHz


    så mit system i sign

  • ja jeg vil også øge FSB'en indtil den bliver får varm.. :)


    og så øge vcore lidt... derefter.


    hvis du har vandkøling så kan du jo også prøve at øge Mutipler en gang

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af b34tz0r
    ja jeg vil også øge FSB'en indtil den bliver får varm.. :)


    og så øge vcore lidt... derefter.


    hvis du har vandkøling så kan du jo også prøve at øge Mutipler en gang


    Hehe ok men det har jeg ikke....
    skal først ud og havde købt ny cpu køler inden jeg kaster mig i krig med det :D


    Ville bare høre om det var sådan man gjore da jeg ikke har prøvet det så meget i praktis.... :T


    by the way!
    skal jeg også sætte mine PCI porte om?

  • Sørg for at din pci port blir på 33 MhZ og AGP blir på 66 MhZ! Der efter hæver du den bare til den ikke vil mere ;) Ville dog ik' anbefale dig at gi den fler volt end til den når omkring 45-50 grader når du starter windows op...

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Sørg for at din pci port blir på 33 MhZ og AGP blir på 66 MhZ! Der efter hæver du den bare til den ikke vil mere ;) Ville dog ik' anbefale dig at gi den fler volt end til den når omkring 45-50 grader når du starter windows op...


    Hmm ok


    men ander der har overclocket med sådan et motherbord? :S kan ikke se hvor jeg skulle "låse" min AGP og PCI hene i bios :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pyro22
    by the way!


    Hvad sker der hvis jeg ikke låser mine PCI og AGP porte??? :roller:


    så vil der nok hurtigt komme lidt fejl, da HHD kører enten PCI eller AGP hastigheden ( kan ikke huske hvilken ) og en HHD kan ikke lide for høj hastighed ( tror ikke du vil nå hører op end en 20mhz på fsb )
    så det er ret vigtigt at låse den 8)


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Evilbone


    så vil der nok hurtigt komme lidt fejl, da HHD kører enten PCI eller AGP hastigheden ( kan ikke huske hvilken ) og en HHD kan ikke lide for høj hastighed ( tror ikke du vil nå hører op end en 20mhz på fsb )
    så det er ret vigtigt at låse den 8)


    Hmm oki :boxed: