Automatisk OC

  • Er der nogen der ligger inde med et link til en artikel eller lignende der forklarer lidt om den automatiske OC funktion i driveren?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mdj
    Er der nogen der ligger inde med et link til en artikel eller lignende der forklarer lidt om den automatiske OC funktion i driveren?


    Hos ATI??? Der hedder det OverDrive.. Nvidia bruger ikke sådan noget...


    Men hos ATI der skruer den op og ned for dine mhz alt efter varme forholdet... Det er meget smart ;o)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Hos ATI??? Der hedder det OverDrive.. Nvidia bruger ikke sådan noget...


    Men hos ATI der skruer den op og ned for dine mhz alt efter varme forholdet... Det er meget smart ;o)


    Nå, det har jeg da ellers på mit 6800. Synes bare ikke det virker efter hensigten, så jeg foretrækker manuel oc.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Hos ATI??? Der hedder det OverDrive.. Nvidia bruger ikke sådan noget...


    Men hos ATI der skruer den op og ned for dine mhz alt efter varme forholdet... Det er meget smart ;o)


    Well nu mener jeg da at jeg har set inde i MINE driverindstillinger at man kan indstille hastigheden 2D og 3D hver for sig. Det er vel en slags overdrive da denne funktion er kombineret med blæserstyringen som accelerer i 3D og er mindre larmende i 2D.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Ja, og der er også en automatisk OC funktion.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Men det jeg efterlyste var et sted der står lidt om den funktion, hvordan den virker, hvilke begrænsninger der er osv.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • har selvfølgelig prøvet det først, men syntes ikke jeg så noget brugbart.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mdj
    Men det jeg efterlyste var et sted der står lidt om den funktion, hvordan den virker, hvilke begrænsninger der er osv.


    Det må du sq undskylde... Jeg har sq ikke set at Nvidia også har fået det...


    Men det følger da ikke med Nvidia drivere officielt??? Er det ikke coolbits???


    Så er det jo ikke Nvidia der har importeret den funktion?? Det er jo et andet program der kan gøre det?


  • Her medfulgte en reg fil på GFX cd'en, som man kunne importere og vupti, var der oc muligheder i driveren. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Her medfulgte en reg fil på GFX cd'en, som man kunne importere og vupti, var der oc muligheder i driveren. ;)


    Ok... Vildt... Ja... Det er jo fornemt :D