min 2,4 celeron procesor vil jeg meget gerne have overglocket, men hvordan, nogen go'e råd? :lame: ?
intel celeron 2,4 skal overclockes
-
-
øhm er der nogen?
-
for at oc den kan du gå ind i bios og ændre FSB hastigheden...... er altid godt.... du vin nok kunne oc den tel 3.7GHZ hvis den er lige så villig til at oc som min celleron...
vil foreslå dig en Zalman 7000CU køler eller en 3GHZ kobberkøler.... den kører min celeron på.... altså en 3GHZ std. køler.....
-
Oprindeligt indlæg af IT Professor
for at oc den kan du gå ind i bios og ændre FSB hastigheden...... er altid godt.... du vin nok kunne oc den tel 3.7GHZ hvis den er lige så villig til at oc som min celleron...vil foreslå dig en Zalman 7000CU køler eller en 3GHZ kobberkøler.... den kører min celeron på.... altså en 3GHZ std. køler.....
OC på 1.3GHz.... Med luftkøling.... Vil jeg sgu se før jeg tror det... -
Oprindeligt indlæg af IT Professor
for at oc den kan du gå ind i bios og ændre FSB hastigheden...... er altid godt.... du vin nok kunne oc den tel 3.7GHZ hvis den er lige så villig til at oc som min celleron...vil foreslå dig en Zalman 7000CU køler eller en 3GHZ kobberkøler.... den kører min celeron på.... altså en 3GHZ std. køler.....
Ville ikke selv smide så god en blæser på det skidt... Så hellere købe en ny CPU... Det er noget der holder!!! -Ikke det der lada-tuning...
-
Oprindeligt indlæg af Maverick
OC på 1.3GHz.... Med luftkøling.... Vil jeg sgu se før jeg tror det...kan da godt være manden har ret så lad være med at slå ned på ham.. min gamle 2,8 kune da også komme op på 4ghz i en digidice med standert kølling.. det er godt nok "kun" 1,2 ghz oc.. men det kan sikkert lade sig gøre.. kan jo godt være han har fået en "super duper model"
-
OK, godt ord igen. Skyldes sikkert at jeg har haft en 2.0 af slagsen som lige kunne snige sig op over 2.2 på et Soltek 85ERV2....
-
Oprindeligt indlæg af Rolex
kan da godt være manden har ret så lad være med at slå ned på ham.. min gamle 2,8 kune da også komme op på 4ghz i en digidice med standert kølling.. det er godt nok "kun" 1,2 ghz oc.. men det kan sikkert lade sig gøre.. kan jo godt være han har fået en "super duper model"
hvis man kalder det en "lada tuning" så.........
alle dem jeg kender med celleron kan da komme op i pæne hastigheder med den..... med en 2.4 kan da nok godt komme op på ca. 3.7GHZ......
-
afhænger jo i bund og grund af stepping...
min bror har en 2.6'er der ikke kunne komme over 2.8ghz...
tjek stepping og sammenlign med lignende cpu'er på http://www.cpudatabase.com, så har du et lille hint om hvor langt du kan presse din processor
-
Har selv haft både en 900Mhz Celeron der kørte 1368Mhz eller 52% clocket samt en 2.0 der kørte 3260Mhz (Den ligger så Nr 5 på overclockers.com) nu har jeg så en 2.6Ghz den har jeg så ikke haft leget så meget med endnu men kommer nok før eller siden... Skal så lige siges at de 2 andre Celerons har begge 2 kørt med standard In-Box køler ved de hastigheder stabilt...
-
Hvad var der galt med den anden tråd du lavede??