QuoteOprindeligt indlæg af PulsedriverDK
- Sure..
Internet-pris ?? - Har jeg da godt nok aldrig hørt tale om før :]
QuoteOprindeligt indlæg af PulsedriverDK
- Sure..
Internet-pris ?? - Har jeg da godt nok aldrig hørt tale om før :]
QuoteOprindeligt indlæg af Mikkel
Internet-pris ??
- Har jeg da godt nok aldrig hørt tale om før :]
Nej det er da også en købspris .. *GG*
QuoteOprindeligt indlæg af Mikkel
Internet-pris ??
- Har jeg da godt nok aldrig hørt tale om før :]
Heller ikke hørt begrebet "butikspris" før...
>>Hej! hvad er butiksprisen på denne vare?<< -Ej, vel?
Varer på nettet (det er altid let at finde den der er billigst) er da altid lidt billigere end i butikker. det er jo heller ik noget man spørger om i en butik.. bare så man ved hvad man snakker om..
QuoteOprindeligt indlæg af meinder
Varer på nettet (det er altid let at finde den der er billigst) er da altid lidt billigere end i butikker. det er jo heller ik noget man spørger om i en butik.. bare så man ved hvad man snakker om..
Ja, men det har ikke rigtig noget med tråden at gøre.
I tråden her spørges til nypris betydning...
Hvis du skulle købe en 3 år gammel forstærker, hvor sælger siger at han vil sælge den for 9000.- fordi nypris var 10000.-
Problemet er bare at forstærkeren måske kun koster 6000.- fra ny idag. D.v.s. forstærkerens nypris.
Den pris sælgeren købte den for for 3 år siden er IKKE nyprisen, men købsprisen.
Lidt banalt eksempel, men overdrivelse fremmer forståelsen.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af PulsedriverDK
Ja, men det har ikke rigtig noget med tråden at gøre.
I tråden her spørges til nypris betydning...
Hvis du skulle købe en 3 år gammel forstærker, hvor sælger siger at han vil sælge den for 9000.- fordi nypris var 10000.-
Problemet er bare at forstærkeren måske kun koster 6000.- fra ny idag. D.v.s. forstærkerens nypris.
Den pris sælgeren købte den for for 3 år siden er IKKE nyprisen, men købsprisen.
Lidt banalt eksempel, men overdrivelse fremmer forståelsen.
Som taget ud af min mund
Så er det jo heller ikke en nypris, så er den jo gammel.. når den er 3 år. gammel,( man har jo nyprisen den gang finder udaf hvor gammel den er og dividerer den ca. med 2 så finder man nogenlunde frem til hvad prisen er nu. forskelligt fra hvad det er ) det er jo det ordet betyder NYpris, på den varer man står/snakker med/om, og det er prisen da man købte den for mange år. siden.. IKKE prisen som den er nu vel.. Så spørger man jo ligesom hvad er prisen NU. Nypris skulde da lige være hvis man står og køber en Ny bil lige nu..
Nypris er jo den gang sælgeren købte den, hvis man køber noget gammelt..
Hvis du spørgen efter prisen på varen nu idag, selv om det er samme mærke så er det jo ikke nyprisen på varen som man vil købe af sælgeren. Prisen svinger voldsomt på en bil feks. eller noget andet prodiukt. Den gang den var NY var prisen måske lavere/højere ens den er i dag.
Sådan syntes jeg det er , men ok jeg gir mig..
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af meinder
Så er det jo heller ikke en nypris, så er den jo gammel.. når den er 3 år. gammel,( man har jo nyprisen den gang finder udaf hvor gammel den er og dividerer den ca. med 2 så finder man nogenlunde frem til hvad prisen er nu. forskelligt fra hvad det er ) det er jo det ordet betyder NYpris, på den varer man står/snakker med/om, og det er prisen da man købte den for mange år. siden.. IKKE prisen som den er nu vel.. Så spørger man jo ligesom hvad er prisen NU. Nypris skulde da lige være hvis man står og køber en Ny bil lige nu..
Nypris er jo den gang sælgeren købte den, hvis man køber noget gammelt..
Hvis du spørgen efter prisen på varen nu idag, selv om det er samme mærke så er det jo ikke nyprisen på varen som man vil købe af sælgeren. Prisen svinger voldsomt på en bil feks. eller noget andet prodiukt. Den gang den var NY var prisen måske lavere/højere ens den er i dag.
Sådan syntes jeg det er , men ok jeg gir mig ..
![]()
...Og JEG giver op.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af PulsedriverDK
- Forkert...
- Sure..
Han har faktisk lidt ret. Der er en del PC-shops - som har en butikspris (som du skal betale hvis du vil hente varen) og en internet pris (hvis du vil have varen tilsendt. Den højere (butiks) pris tager de fordi - de så skal have en butik - som jo skal se lidt bedre ud end deres lagerbygning - og fordi der skal stå en person og betjene.
Definationen på nypris - den afhænger i mine øjne lidt af i hvilken forbindelse den bliver brugt. Umiddelbart bruges den vel mest når en skade/tyveri what ever forsikringssag skal opgøres - og i den forbindelse mener jeg de bruger ordet "nypris" som det man i sin tid gav for varen - og så kommer der jo afskrivning ind i billedet - og selvfølgelig hvad en tilsvarende vare kan skaffes til idag.
Forfatteren af tråden burde nok have forklaret lidt nærmere - hvad det drejer sig om - og så må Aerial (Mr. Nykredit) jo vide lidt om det....
QuoteOprindeligt indlæg af WizzarD
og så må Aerial (Mr. Nykredit) jo vide lidt om det....
vores forsikringsfolk smuttede kl 19, men kan prøve at snakke med dem i morgen.
Har det personligt sådan at der er :
Nypris : Prisen for varen i ny tilstand lige nu
Købspris : Pris for varen i ny tilstand på købstidspunkt
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Aerial
vores forsikringsfolk smuttede kl 19, men kan prøve at snakke med dem i morgen.
Har det personligt sådan at der er :
Nypris : Prisen for varen i ny tilstand lige nu
Købspris : Pris for varen i ny tilstand på købstidspunkt
Enklere kan det sq ikke siges!
Mener det er det den koster i butikkerne nu.
Altså om personen du handler med har givet 2000 eller 5000 gør den ikke bedre hvis den i dag koster 200 ...