V: 2x512Mb KHX PC3000, BH5

• Hvor meget kan sådan et par stænger sælges for?

Jeg har ikke fjernet heatspreaderen, men udenpå står der på begge to:
    KHX3000/512
    9905200-018.A00
    1241559 - 2.5V

Dette skulle efter alt, hvad jeg har kunnet læse mig til, betyde BH5 klodser.

Jeg har aldrig kunnet udnytte disse RAM ordentligt, da mit bundkort (Chaintech 7NJS Ultra, nForce2) kun vil genkende dem som PC2700 RAM, og det giver memory fejl under POST så snart jeg bare skruer op på 167MHz. Jeg har søgt og søgt og har erfaret, at netop mit bundkort har problemer med Kingston HyperX...typisk!

Men som sagerne står, har jeg altså ikke mulighed for at teste, hvor højt de vil gå. Lige nu kører de 166MHz ved 2-2-2-5 timings og default volt.

Men det er jo næsten synd at lade sådan et par stænger kede sig i mit system ;)

• Heh... Måske.

Men det ville jo betyde udgifter til mig, og som mine finanser står lige nu er der et godt stykke tid til jeg skal tænke på opgradering/nyerhvervelser.

Desuden er jeg blevet mere og mere støjfixeret og har slet ikke lyst til at overclocke mere, pga. den nødvendige ekstra køling og deraf følgende ekstra støj.

Så er det måske bedre for mig at sælge disse RAM nu, og så bare få nogle almindelige PC3200 stænger i stedet. Det er ikke optimalt, men det vil sandsynligvis stadig betyde en lille hastighedsforøgelse for mig, plus en slat ekstra kontanter.

Derfor denne forespørgsel... :)

• Evt. prøv at byte dem væk til et andet sæt? Der er hele tiden nogen der har et sæt til salg enten her eller på nogen af de andre sider...

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Ok, fair nok.
    Ville bare være sikker på at du ikke skød dig selv i foden. ;)

• Hmmm... Jeg skal min. bruge 2x512Mb, og for 1400 kan jeg knapt få 2x512Mb noname PC3200 RAM.

Det ser ud til, at jeg bare skal køre videre med mine underclockede BH5 stænger. Måske kan jeg bruge dem selv i et andet system en skønne dag.... :rolleyes:

Tak for jeres svar!

• har 2x512 Crucial pc 3200 ram, har bare lige prøvet dem i min maskine får at se om de funkede, og det gør de, skal nemlig samle en comp til min forlovede, da hun skal kunne code lidt C++ mm, og self spille doom 2 og hl 2 :), sig til vis det er noget, plus lidt penge, har ikke så mange men smid da en besked, kan sende dem imorgen vis det er, de er singelsided, hov btw, de er helt nye, har kvit og alt det der

• "...hun skal kunne code lidt C++ mm, og self spille doom 2 og hl 2 "

Ja, Doom 2 var et fedt spil ;)

Nå, tak for tilbuddet, men jeg har byttet med en kammerat, som gav 3 stænger PC3200 + lidt småting. (Så har jeg også en ekstra stang til min MAME arkade maskine! BYOAC )

Han vil nu enten bruge dem i en ny maskine eller prøve at sælge dem videre...