HD/software probs!

  • En af mine bekendte har problemer med hans HD.
    Han har et forholdvis nyt system med en 120 GB SATA disk.
    Da han havde haft maskinen i en mdr's tid blev jeg kaldt over da han havde problemer med at den ville lave scandisk under alle bootup! Jeg lavede en reinstall og så virkedee det igen. Så gik der ikke lang tid før han havde fyldt computeren med virus og spyware (Tror faktisk at jeg talte det til 89 stk) så jeg lavede en reinstall igen og lavede et ghost-image.
    Jeg snakkede med ham forleden og han fortalte at han igen havde problemer med at den lavede scandisk under startup...så en anden af hans venner havde fået ham til at sende den ind til forhandleren. Nu har han så fået en ny og igen har han problemer med scandisk.
    Hvad kan det være....jeg har ikke selv SATA-disk...så ved sgu ikke om de fungerer (og skal behandles) som almindelige IDE

  • For det første er det i hvert fald ikke harddiskens skyld at der er virus og spyware på PC'en...
    Det er nok nærmere mangel på antivirus...


    For det andet så skal en sata disk faktisk behandles på samme måde som en alm. IDE ATA disk..


    Eneste forskel at er man skal installere driveren til SATA controlleren hvis man skal bruge den i DOS/Windows istallationen.


    Jeg kører selv Windows 2000 på min sata disk...
    Og det kører fuldstændigt fejlfrit..

  • Nu er jeg jo ikke helt dum! Ved godt at det intet har med sagen at gøre, med hensyn til spyware og virus, mere for at fortælle at der er blevet reinstalleret flere gange. Jeg ved tilsyneladende også hvordan man finder en controller ellers ville jeg jo højst sandsynligt ha' indtil flere problemer med at installere XP!
    Nogen der har forslag på hvad der kan være galt?