Hvad skal du arbejde med?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe


    Jo bestemt bør man vælge efter det man gerne vil. Men man bør nok også tage til overvejelse at der måske ikke er et job der venter en. Så ville jeg da mene at jeg kunne have brugt tiden mere fornuftigt.


    Vil give dig ret .. Det er ikke meget værd at tage en uddannelse man måske brænder vildt for, og så man bare ser frem til et liv i ledighed ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Det er igennem EAM. Igennem Teknisk og gennem Elevplads ordning tager det ca 5år.


    Det er jo stadigvæk en datamatikeruddannelse .. Og kender da flere der har taget den på den gamle ordning .. Ikke alle med succes, da de blev uddannet da markedet var mættet .. Men en enkelt af mine nære venner har meget stor succes .. Nu kan han så også meget andet ved siden af ..

  • Du kan også vælge at blive håndværker. Dog vil jeg fraråde dig at blive tømrer lige P.T.


    Da der er utrolig meget tryk på diverse steder man nu kommer hen..


    Men du går ALDRIG galt i byen som håndværker.. + Der går ihvertfald 40-80 år før man begynder at se robotter bygge huse ;)

  • Satser på noget alá:


    Multimedie Integrator


    Multimedie Integrator er et speciale under Digital Media uddannelsen for dig, der har særlig interesse i programmering, fremstilling af web-sider m.m.


    Her lærer du at programmere og integrere lyd, video, grafik og tekst i interaktive brugerflader, samt at opbygge servere til kommunikation.


    Kompetencer


    Multimedie Integratoren henvender sig – både som elev og som færdiguddannet, til en branche med kompetencebehov inden for web-, video- og cd-romproduktion. Multimedie Integratoren kan programmering af web sider og databaser så der kan arbejdes med udvikling af avancerede varekataloger, søgesystemer og virksomhedspræsentationer på Internettet.


    Uddannelsen


    Det varer i alt 3 år og 6 måneder at blive Multimedie Integrator inklusive det indledende grundforløb. Grundforløbet består af et fælles grundforløb (15 uger), der er fælles for mange tekniske uddannelser og et grundforløb, der er rettet mod Digital Media (25 uger). Efter grundforløbet skal du have en uddannelsesaftale med en godkendt praktikvirksomhed, som du skal være tilknyttet i 2 år og 6 måneder. I løbet af praktiktiden skal du yderligere på skole i fire gange 10 uger.


    Grundfag


    * Engelsk
    * Dansk
    * Psykologi
    * Matematik
    * Stil, form og farve
    * Design
    * Virksomhedslære og innovation


    Områdefag


    * Brugerfladegrafik
    * Planlægning
    * Digital video og lyd
    * Applikationsudvikling og integration
    * Interaktiv webproduktion
    * 3D-animation
    * Grundlæggende programmering


    Specialefag


    * Opsætning af web-server
    * Applikationsudvikling og integration IV
    * Interaktiv webproduktion IV
    * Digital video og lyd II
    * Produktion
    * Streaming


    Adgangsveje


    Du kan påbegynde uddannelsen som Multimedie Integrator enten ved at indgå en uddannelsesaftale direkte med en virksomhed, eller ved at gennemføre grundforløbet »teknologi og kommunikation« på Teknisk Skole først.


    Adgangsbetingelser


    Uddannelsen som Multimedie Integrator er åben for alle, der har afsluttet en skoleuddannelse svarede til 9. klasse i henhold til Folkeskoleloven.


    -----


    Men nu skal jeg lige være færdig med min HTX - er trods alt kun på andet år nu - og der er meget der kan nå at ændre sig inden. Håber egentligt at jeg finder noget som jeg gerne vil være som ikke har en skid at gøre med computer, for jeg kan ikke forestille mig, at jeg sidder hver dag i 40 år og sidder med sylten i en skærm!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobHansen
    Du kan også vælge at blive håndværker. Dog vil jeg fraråde dig at blive tømrer lige P.T.


    Da der er utrolig meget tryk på diverse steder man nu kommer hen..


    Men du går ALDRIG galt i byen som håndværker.. + Der går ihvertfald 40-80 år før man begynder at se robotter bygge huse ;)


    Nemlig ... ;)


  • Og datamekaniker er måske det job i DK som er sværest at finde læreplads til.. er selv igang med uddannelsen..

  • Takker for de mange råd og vejledninger, men jeg er godt nok stadig lost! Ønske jobbet ville jo være i et eller andet firme, hvor ca halvdelen af dagen ville være IT relateret arbejde - for som én også nævnte " Jeg ville sq bliver træt af at skulle arbejde med IT hele dagen"... Jeg er ikke sikker på at jeg ville blive træt at det, men det er da helt klart en tanke man kunne forestille sig... :boxed:


    Håndværker: Jeg har været montør for et ventilationsfirma i 1 år (mellem handelsskolen og htx) - det var bestemt ikke noget for mig! Godt nok var det også en møg arbejdsplads, og det meste af arbejdet foregik i i gamle klamme stalde med grise som åd mine gummistøvler :chain:


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    Og datamekaniker er måske det job i DK som er sværest at finde læreplads til.. er selv igang med uddannelsen..


    Så vidt jeg ved er datafagtekniker det som i sin tid hed datamekaniker.


    Er selv IT-supporter, jeg droppede ud af datamatiker udd. fordi jeg syntes at den byggede i alt for høj grad på teori.
    Sidder nu i en helpdesk stilling i Albertslund.

  • Hvad er en helpdesk stilling? Og er "IT-supporter" en uddannelse eller hvad betyder det egentlig helt nøjagtigt?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Jeg skriver denne tråd fordi:


    Jeg går pt. på IT-College Denmark hvilket er en 3 årig gymnasial uddannelse. Desuden har jeg gået 2 år på HHx, men der gik vist bajer i den... Nu er problemet bare at jeg som så mange andre ikke aner hvad man skal lave efter skolen...
    Det eneste jeg har at gå efter er mine varme følelser for IT... Mere bestemt for hardware... Derfor er mit spørgsmål nu - Hvilke arbejdsmuligheder er der inden for hardware...


    Software udvikling er der grunker i.



    The_Unforgiven

  • Yup men det er nu mere repartion/salg og hardware jeg går efter...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nu du siger salg, behøves det være salg af computerdele? Hvad med arbejde i en tøjforretning fx? Du kunne jo tage en HG fx. Derefter kan du jo gå i mange retninger - om det er en computerforretning eller en helt anden slags forretning

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Hvad er en helpdesk stilling? Og er "IT-supporter" en uddannelse eller hvad betyder det egentlig helt nøjagtigt?


    kik på TEC


    og helpdesk.. tja hvad er det? ...... laver alt lige fra brugeroprettelser til rep. af computer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Og datamekaniker er måske det job i DK som er sværest at finde læreplads til.. er selv igang med uddannelsen..


    Helt nemt er det vel nok ikke, men tvivler på det er det sværeste. Har selv overvejet det gennem firmaet, men så vil de have at jeg skal være IT-Supporter først og det gider jeg fandme ikke. Tror jeg skal have det hvide snit før jeg kan klare det arbejde uden at begår selvmord inden der er gået et par måneder.... :))


  • En af jer vrøvler .. Så vidt jeg kan se droppede Avartar datamatiker, men Grillrotten ævler om datafagtekniker .. *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    En af jer vrøvler .. Så vidt jeg kan se droppede Avartar datamatiker, men Grillrotten ævler om datafagtekniker .. *G*


    Ups... Troede der stod DataMEKANIKER ... Det er jo det samme som Datefagtekniker ... ;)


    Slettede lige min læse-bøf .... :O

  • selv vil jeg værer 3d animator

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro