Virus Backdoor.Agent.B

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Lyder underligt - at du så får virus. Husker du at opdatere 2-3 gange om ugen ?( For det er et must, da der jo kommer nye virus og varianter, så at sige hver dag.


    Nu er Norton jo langt fra de hurtigste med updates og er heller ikke den mest effektive, så det er jo ikke utænkeligt at få virus ... Det er nu ikke uanset hvilken antivirus man har .... Det gør risikoen mindre, men den er der nu stadig ...

  • Til Grillrotten: Det er et postulat, som er underbygget udfra hvad ?( Har aldrig haft nogle virus i de mange år jeg har kørt med Norton ;) Men okay - det er jo din mening :))


    Til Krapylet: så er der lidt læsning her - fra Symantec om den der "Agent" du har fået.
    Der står blandt andet:
    Backdoor.Agent.B is a backdoor that installs a .dll file when a user visits certain malicious Web sites. The .dll file allows other malicious programs to perform various actions.


    This backdoor is packed with UPX.


    Note: Virus definitions dated prior to July 22, 2004 may detect this threat as Backdoor.Trojan.


    Og så er der også en beskrivelse og hvordan du fjerner den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Til Grillrotten: Det er et postulat, som er underbygget udfra hvad ?( Har aldrig haft nogle virus i de mange år jeg har kørt med Norton ;) Men okay - det er jo din mening :))


    Well... Kunne godt smide nogle links til nogle tests eller opfordre dig til at søge på Google.... Men sagen er jo den at jeg taler for døve ører ... Som du selv siger, så bruger du selv Norton og du har jo ikke fået virus, så det jeg skriver kan umuligt passe... :crazyeyes:


    Har også selv prøvet norton og droppede den igen som en dårlig vane, men det har så ikke så meget med sagen at gøre ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Well... Kunne godt smide nogle links til nogle tests eller opfordre dig til at søge på Google.... Men sagen er jo den at jeg taler for døve ører ... Som du selv siger, så bruger du selv Norton og du har jo ikke fået virus, så det jeg skriver kan umuligt passe... :crazyeyes:


    Har også selv prøvet norton og droppede den igen som en dårlig vane, men det har så ikke så meget med sagen at gøre ...


    ARh - godt nok er jeg ½-gammel - men er nu ikke blevet døv endnu. :D
    Selvom jeg er Norton-bruger er jeg da modtagelig for overbevisende facts o.lign. Går - så vidt det er muligt - altid efter, at få fat i det bedste - dog begrænset lidt at finanserne. ;)



  • Har aldrig haft nogle virus i de mange år jeg har kørt UDEN Norton ;)

  • hmm, han har jo ikke nødvendigvis dl noget for at få virus det er sådan set nok bare at tilslutte PC'en til nettet, men synes dog det lyder lidt underligt du bliver ved med at få virus med de programmer du køre med?...... prøv pandasoftware det er langt bedere imo ;) bliver også opdateret mindst 2 gange om dagen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krapylet^
    Vil gerne lige pointere at jeg kun har haft virus den ene gang her!


    Jeg har læst guiden til at fjerne den, men er ikke ûber sej til sådan noget så har lidt probs med det!


    Okay - men øvelse gør mester - sådan har jeg selv lært alt inden for PC'ens verden. ;)