• Quote

    Oprindeligt indlæg af Disc0ne
    jeg har det digicam og det tar kanon billeder :)


    Måske ville det være en smule bedre hjælp hvis du postede et eksempel så han kan være lidt mere sikker i sin sag ;) - bare et forslag :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Disc0ne
    jeg har det digicam og det tar kanon billeder :)


    Det gjorde mit det andet også, men de var ikke specielt gode indendørs, macro var elendig og så var det en evighed om at starte op og tage pics.


    Har du prøvet det på dit ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    jeg har ihvertfald fundet mit kamera :D


    Fujifilm FinePix S7000... koster små 4k, ved digital4u.dk og det tager kanon dejlige billeder, og det er der mange der kan give mig ret i ;)


    et lille eksempel.


    Sweet :D


    Er det ved Vejle, eller? Ligner Vejle Fjord Broen lidt. Eller måske den 'nye' ved Als?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Sweet :D


    Er det ved Vejle, eller? Ligner Vejle Fjord Broen lidt. Eller måske den 'nye' ved Als?


    Tillader mig lige at svare for ham. Det er sidstnævnte. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    Hehe, det er skam også helt iorden - tror da også godt på dig - og som Sony-ejer må jeg faktisk også selv indrømme at Canon nok i virkeligheden er en liiiiiiille bitte smule bedre end Sony ;) - men så er det heller ik' værre! :))


    Ku' ik' la' vær'. ;) Her er lige hvad jeg fik ud af at sammenligne et Canon A70 og Sony dsc P72 - næsten samme pris- og feature-niveau.
    A70 pros:
    Flere blitz-modes og længere flash-range.
    Flere white-balanse settings 7 + custom (Sony 5)
    Flere ISO indstillinger 50-100-200-400 (Sony 100-200-400)
    Korteste lukkertid: 1/2500 (Sony 1/1000)
    Selvudløser 2 og 10 sec. (Sony 10sec.)
    Bedre macro indst. 5 - 46cm (Sony 10 - 50cm)
    Længere virketid for batterier - inden opladning.
    Ligger bedre i hånden, vejer mindre og en smule mindre.
    Det var så den liiiiiiille bitte smule, som Canon A70 - er bedre end Sony P72 ;) :boxed:
    ( kilde: imaging resource's - compare models)


    Edit: Her passer min avatar rimelig godt. ;) [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/thumbsup.gif]


  • ROFL - du er ik' så lidt fræk :))
    Og hvem rækker du tunge af? Du har da ikke et A70 ;)
    Desuden kan det diskuteres hvilket der ligges bedst i hånden...jeg er ret godt tilfreds med hvordan mit ligger, har bl.a. aldrig tabt det eller været ved...
    - Og i øvrigt - hvem i alverden har brug for en selvudløser på 2 sek? :D det er da for kort tid :))


    Men ok, jeg vil ikke fremstå som en selvfed idiot og indrømmer gerne at canon-A kameraer byder på en smule mere - på den anden side ligger de også anderledes i lommen, den ekstra-udbygning i den ene ende gør den IMO for bred til at den er "lomme-nem", desuden oplever jeg også at Sony har et ENORMT nemt styresystem - jeg har aldrig læst et ord af hvad der står i brugervejledningen men vil alligevel påstå at jeg kan indstille hvilket som helst der kunne være at indstille på mit kamera...
    Og så lige en ting til - batterierne virker meget lang tid i mit kamera - okay jeg ved så ikke hvor lang tid canon's kan holde, men de bruger da trods alt også dobbelt så mange på samme tid ;)


    Det jeg nu kan være mest misundelig over hos Canon-kameraer er at de kan indeholde mange flere billeder i hukommelsen end mit eget - måske er det bare Sony's eget memorystick den er gal med - ved det sq ik' helt, men har i hvert fald ladet mig fortælle at et Canon A60 med 128 mb kan indeholde knap 300 billeder mens mit eget kun kan indeholde ca. 135 (2 mp & 128mb-memory) - det er nok mest det der kan få mig til at skære tænder :)) hvis det endelig skulle være...


    Men det vigtigste er jo at man er tilfreds med hvad man har købt - og det kan jeg ihf. sige ja til og det kan du også selv (har jeg lagt mærke til) så det er jo helt fint :)

  • Zigiro


    Selvfølgelig er det pladsen på kortet der begrænser antallet ag billeder. Hvad i alverden skulle det ellers være? 8o Jo, det kunne selvfølgelig også være du kørte billederne ud i RAW (hvis dit cam kan det). men det er nok ikke tilfældet.


    Memorystick sucks iøvrigt bigtime. De er for dyre og for langsomme. Nogle af de SE telefoner jeg har haft, brugte MemorystickDUO. Virkelig en pestilens. Men det er typisk Sony - der liiige skal have deres eget fascist-format ind.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Zigiro


    Selvfølgelig er det pladsen på kortet der begrænser antallet ag billeder. Hvad i alverden skulle det ellers være? 8o Jo, det kunne selvfølgelig også være du kørte billederne ud i RAW (hvis dit cam kan det). men det er nok ikke tilfældet.


    Memorystick sucks iøvrigt bigtime. De er for dyre og for langsomme. Nogle af de SE telefoner jeg har haft, brugte MemorystickDUO. Virkelig en pestilens. Men det er typisk Sony - der liiige skal have deres eget fascist-format ind.


    Jeg mente nu hvis begge parter bruger 128mb, så jo der kan godt være forskel, og nej jeg kører selvfølgelig ikke billederne ud i RAW-format ;) - hvad mener du i grunden med at memory-stick er langsomme? jeg har da ikke mærket noget som helst langsomt ved mit kamera...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Jeg mente nu hvis begge parter bruger 128mb, så jo der kan godt være forskel, og nej jeg kører selvfølgelig ikke billederne ud i RAW-format ;) - hvad mener du i grunden med at memory-stick er langsomme? jeg har da ikke mærket noget som helst langsomt ved mit kamera...


    For det første. Hvis begge cams har samme lagerplads, må forskellen jo komme pga komprimeringen af de enkelte jpg's. Det kan man på ingen måde 'måle' digicams mod hinanden på.


    Memorystick er ALT for langsomme, i forhold til prisen. Gp selv ind på edbpriser.dk og sammenlign med SD-kort, hvis du vil have beviser.


    Memorystick er totalt overflødigt, og mildest talt hadet af alle mobilentusiaster, grundet pris versus plads og hastighed.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    *aer sit 2.2 GB Microdrive* :razz:


    jeg er lidt skuffet over at mit kamera ikke kan tage under iso 200 :/


    Iøvrigt kanon billede af broen, OriGiN. Du har været ret heldig med vejret, resten af sæsonen taget i betragtning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    *aer sit 2.2 GB Microdrive* :razz:


    jeg er lidt skuffet over at mit kamera ikke kan tage under iso 200 :/


    hvordan er den MC ? - hvor hurtigt gemmer den et RAW billede :) venter lidt til de falder lidt mere i pris, men hvis preformancen er god såå hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hvordan er den MC ? - hvor hurtigt gemmer den et RAW billede :) venter lidt til de falder lidt mere i pris, men hvis preformancen er god såå hehe


    det er utrolig godt.. den gemmer sindsyg hurtigt, medmindre man tager f.eks 5 billeder lige i rap.. tog lige 3 RAW billeder, og den gemmer dem ret hurtigt..