Nogle der har forstand på plottere?

• Da jeg står over for at skal have tryk på min bil, og generelt har mange transportkasser m.m. i firma-sammenhæng overvejer muligheden for at købe en plotskære selv. :chain:

Meeen, jeg er helt grøn på det område - nogle der ved hvem der sælger billige plotskære, evt. brugte, folier etc. og selvfølgelig - hvordan den kan moddes :camp:

Lidt off-topic, iforhold til hvad i er van til -men håber det kan lade sig gøre.

• Uden at vide alt for meget om det ;) tror jeg næppe det kan betale sig at investere i den, den er garanteret røvedyr i anskaffelse, og folien koster vel også en del.

Men det er kun gisninger.

• ja da det har vi men skal lige siges vis du skal ha noget der dur skal du mindst give omkring 12.000 for den ellers fungere det ikke til noget som helst og vis du snakker om flere farvet starter prisen cirka på 70.000 så ved du det og man skal kunne bruge autocat rimerlig godt for det

Oprindeligt indlæg af chippen
    ja da det har vi men skal lige siges vis du skal ha noget der dur skal du mindst give omkring 12.000 for den ellers fungere det ikke til noget som helst og vis du snakker om flere farvet starter prisen cirka på 70.000 så ved du det og man skal kunne bruge autocat rimerlig godt for det

Han skal nok ikke bruge en flerfarvet plotter, når han skal skære folie... pennen bliver udskiftet med en lille kniv.

Faktisk er AutoCad ikke særlig godt til folieskæring, da den ikke har ret mange gode værktøjer til kreativ vektor. Her er Adobe Illustrator noget bedre - og meget nemmere at sætte sig ind i.

• stadig vis du skal ha en plotter der bare kan lidt runder du over 12.000 der er ikke snak om vilken software man skal bruge eller andet det er hvad en plotter koster og om det kunne betale sig for ham at købe en

det er det typisk nej kan da sige vores er ikke tjænt ind i nu selv om vi har skåret over 2000 motiver ind til nu

så man skal virklig have noget der skal plottes ud før man selv køber en

• Hmm, nu har jeg arbejdet i skiltemaler branchen i nogle år.. min far er skiltemaler ;) .
    Og en plotter er dyr. Den første vi fik ind, nu snart en 12 år siden, var en gerber med tilhørende plotterprogram, Gerber v. 3 (så vidt jeg husker). Den kostede i sin tid med computer, 100.000 ,-

Den nyeste vi har købt, 3 år siden. Sindsyg hurtig, kæmpestor og bruger blade som en sindsyg (også dyr del), kostede vist omkring en 20.000-30.000 ,- kan godt være det var lidt mere.

Angående programmer til de her sataner, er jeg nu mest til Gerbers. Adobe er også udemærket, men ikke godt nok til folieudskæring.

... Men ang. om den kan betale sig at købe en, vil jeg sige nej. Ikke medmindre du har tænkt dig at leve af det. For folien koster også en sjat plus knivene hvis du skal ha' noget ok kvali som ikke bukker folien.

Hvis du får det hele lavet hos en skiltemaler inkl. montage koster det en brøkdel.

Det var hvad jeg havde at tilføje ;)