Hvordan bedømmer du en film?

Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Bedømmer film udfra mange kriterier. Kan ikke kun vælge et.

ok.........fortæl...

Hvilke kriterier? Hvordan?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Genren er vigtigt nok i sig selv mange gange, så den kigger jeg altid på (er horror freak, derfor), derefter skal der være en nogenlunde god instruktør, eller plot, samt skuespillerne skal helst ikke ligge på Olsen tvillingernes nivau.
    Når jeg har kigget på det, så ser jeg på plottet, om det er interessant og om jeg kan se der er nogen form for underholdning i det, og derefter kan jeg lave en nogenlunde fair bedømmelse :P

Hvis jeg ikke kender skuespillerne, så skal det ikke være en amerikansk produceret film (for det meste).
    Asiatiske, engelske eller australske, det ligger i høj prioritet lige for øjeblikket.

Derudover vælger jeg altid at forbigå kærlighedsdramaer, eller ala Bruckheimer produceret action. Jeg kan godt se det, men det er ikke det jeg går efter, og er ikke noget jeg gider spilde for mange penge på, samt er højst sandsynelig aldrig noget der vil komme til at infiltrere min DVD samling.

Men men men, jeg går også udefter det familiære, og bedømmer derudfra. F.eks skulle jeg se Zombie Flesh Eaters 2, selvom jeg ikke rigtig vidste meget om den, kun på grundlag af den første, det samme kan siges om Matrix trilogien, Terminator, LOTR og generelt de mange slasher film der er ude efterhånden. Friday the 13th, A Nightmare on Elm Street, samt film som All Night Long, Faces of Death og Guinea Pig.
    Alle nogen jeg har set kun baseret på den første af filmene jeg så, og bedømmelsen ligger så også derefter.
    Klipning er også vigtigt i min bedømmelse, samt bare den måde filmen er bygget op på.
    Jeg kan sagtens synes ren og skær mindless action er godt, men vil nok altid dømme en film med mere handling, bedre end det førstnævnte.

Det var vidst det.

• Alletiders svar :) Nice nok.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless