XP kan ikke starte!

• Jeg prøver at lave lidt "fjernsupport" på min fatters pc. Problemet er at han ikke fatter en dart og det hele foregår over telefonen!
    Han fortæller at den genstarter når "win XP logo" kommer frem..
    Har prøvet at guide ham til at starte i fejlsikret tilstand-virkede heller ikke.
    Har guidet ham til at loade default settings i BIOS-virkede heller ikke.
    nogen der har forslag til hvad der kan være galt?
    Han kan ikke boote op fra XP-cd'en og jeg tror ikke jeg kan guide ham gennem at starte fra en boot-disk og åbne /i386/winnt på cd'en.

Oprindeligt indlæg af icemann
    man kan da altid starte fra cd med xp!!!
    det kræver self at han har sat den til første boot device i bios....

Nej faktisk ikke.. For når man har sat Xp cden i sprøg den automatisk om man vil boote fra disken.. Man ska bar trygge på en tast.

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af Voltmod
    ja. og så skal den være sat til boot device.. for det har jeg nemelig prøvet mange gange.. !

Yeps, det er jo derfor man sætter den til at boote fra cd rom drevet. hvis man ikke gjorde det ville den ikke læste nogle cder overovede.

P4 3.0 @ 3.3 - Asus P4P800 Delux
    2 x 512mb PC3500 Kingston HyperX
    Asus Geforce FX5900 Ultra 256 mb ram
    2 x Weston 36 GB 10.000 RPM @ Raid 0
    Maxtor 250 GB 7.200 RPM IDE 133

• ØHHH nej ikke alle kan boote fra cd'en!
    Jeg forstår det heller ikke, men da jeg i sin tid install XP på hans maskine var jeg nødt til at starte fra en diskette og loade smartdrw og WINNT.
    Det er i øvrigt ikke første gang jeg har oplevet en maskine der ikke kan boote fra cd!