Syyyygt Hurtigt Internet!!!

  • grunden til at jeg er overrasket, er at jeg tidligere har downloadet med 56kb/sek. mærkeligt at den pludselig skifter til 8 gange hurtigere. :rolleyes:


    findes der en forklaring?


    vi betaler for 512/128 (ADSL)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    grunden til at jeg er overrasket, er at jeg tidligere har downloadet med 56kb/sek. mærkeligt at den pludselig skifter til 8 gange hurtigere. :rolleyes:


    findes der en forklaring?


    vi betaler for 512/128 (ADSL)


    Så lyder det godt nok lid underligt ;) hehe



    Nu ved du hvor du fremover skal downloade fra :D

  • jeg glemte forresten også lige at nævne en vigtig ting....


    da jeg så den ufattelig hurtige hastighed, kiggede jeg på hvor mange kb der blev overført på min harddisk(se billede).


    men jeg så noget meget mærkeligt.... hver gang tallene blev opdateret, steg den kun med ca. 50 kb!
    prøver dette download program at snyde mig??? det vil have mig til at tro at jeg downloader med mere end 8x hurtigere internet end jeg i virkeligheden har!


    hmmm.... :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af scully


    Bahh, det er da ingenting :))


    WTF!? 8o


    troede ikke engang at det der var muligt for privatpersoner at komme op på den hastighed!
    du må da betale kassen! :)

  • Jeg tror det har noget at gøre med at Kb som regel betyder Kilobits/sec og KB betyder KiloBytes/sec.


    Derved kommer det til at passe meget godt...

    MB: MSI Z97A Gaming 7
    CPU: Intel 4790K
    RAM: 32 GB 2400 MHz
    GFX: MSI GFX 970

    SSD: M.2 NVME Samsung 960 250 GB til system
    M.2 NVME Samsung 960 500 GB til spil
    PSU: Corsair 750 W
    OS: Windows 10 Home

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramius
    Jeg tror det har noget at gøre med at Kb som regel betyder Kilobits/sec og KB betyder KiloBytes/sec.


    Derved kommer det til at passe meget godt...


    tjaa, du har nok ret! :)

  • Hehe.. det trick med windows filoverføring.. begynd at download en fil, når den er halv færdig, annuler den, begynd så at downloade den samme fil igen fra det exacte samme sted, så resumer den dertil hvor den kom fra, og så får man tossede hastigheder.


    Med hensyn til det første billede.. Så tror jeg at det bare skyldes en fejl i programmet.


    Jeg kan huske med et analog modem, der kunne man enable noget som hed software/hardware kompremering... hvis den server man downloadede frai den anden ende understøttede dette, jamen så kunne jeg faktisk komme op på meget hurtige hastigheder.. hvis mu man downloadede en 1 MB stor txtfil, og man downloader den på 20 sekunder.
    det vil være 50 kbit/sec, men man er ikke connektet med mere end 56.000 baud. Der er bare en fysisk grænse man ikke kan komme over, whatsoever.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    WTF!? 8o


    troede ikke engang at det der var muligt for privatpersoner at komme op på den hastighed!
    du må da betale kassen! :)


    Ja, ca. 17 kr om måneden :))


  • Der må være noget 'galt' ( :D )
    Her i går, 10/4, hentede jeg med 6 mb i sekundet!


    800 mb på 2 min.! :))


    Jeg tog da også screenshot.. Men jeg kan ikk uploade det lige nu

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    billedet taler for sig selv...


    Kan det lade sig gøre!? 8o


    Desværre er det en fejl...
    Eftersom det ikke vil tage 1 t og 20 min at hente lidt over 200 mb med en speed på næsten 500 kb/s...


    Det ville max tage 10 min - 20 min.. Lidt hovedregning :D!

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

    Rettet 2 gange, sidst af Krillen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bobcat


    Folk må da hade dig uendeligt... :evil:


    Hvorn' funker det da?


    Jep hader ham allerede :tongue: Er bare så skide træt af de 2 Mbit jeg skall bare ha en støre forbindelse ellers for jeg debrisioner snart :rolleyes:
    Glæder mig til at TDC for fingeren ud og kommer med en 4 Mbit Adsl :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bobcat


    Folk må da hade dig uendeligt... :evil:


    Hvorn' funker det da?


    Bor på kollegie og er koblet til Aalborg universitets 100mbit. Det koster mig så ca. 200 om året. Dog skal det siges at jeg f.eks. ikke har mulighed for at connecte til servere uden for intranettet, så ingen online gaming :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af scully
    Bor på kollegie og er koblet til Aalborg universitets 100mbit. Det koster mig så ca. 200 om året. Dog skal det siges at jeg f.eks. ikke har mulighed for at connecte til servere uden for intranettet, så ingen online gaming :(


    Owch, neder'n... Hvad i hulen helvede får du så tiden til at gå med?