Root af Xperia Compact Z5 pga. brug af Tincore.

  • Davs




    Jeg har for nylig anskaffet mig en gamepad (bluetooth) og den bruger jeg til at spille forskellige android spil. Billedet ryger op på tv skærmen via chromecast og jeg har et håb om at jeg kan styre alt gameplay fra mit gamepad. Naturligvis skal man dog stadig navigere sig rundt i menuerne med touchscreen. Indtil videre har jeg kun har heldet med fuld gamepad understøttelse på spil som Asphalt 8.


    Men det jeg i virkeligheden gerne vil spille er spil i MOBA genren (Dota, LoL ect) Der findes et hel del i genren og Heroes Evolved er en tro Dota kopi hvor mit gamepad rent faktisk er understøttet. Dog slipper man ikke helt for at trykke på skærmen da ens skills skal have level op, købe items (ret nemt dog) plus en heal skill og teleport skill. Selve gameplayet er overraskende sjovt og jeg føler jeg har mere kontrol over min figur end jeg normalt har med mus og tastatur på pc.


    Der er så her et program som Tincore kommer ind i billedet. Via dette kan man programmere sin knapper på gamepad til udløse et tryk på skærmen efter et valgfrit sted. Det er sådan ret kort sagt fordi programmet kan en hel masse men det kræver at man har en rooted tlf for at den har tilladelse til det. Af hvad jeg har set på YT så skal man tage et screenshot af gameplay indholdet og derefter trække nogle knapper hen over de steder som man vil kæde sammen med sin gamepad. Hvis det lykkedes vil jeg være i stand til at spille alle MOBA spil og meget andet.



    Derfor vil jeg gerne roote min fon men har ingen erfaring med dette og har nogle spørgsmål. Jeg har søgt lidt på google men er stadig ret usikker. Jeg er indforstået med at evt. garanti eller reklamation bortfalder.




    1.Hvis jeg rooter.. vil jeg så kunne bruge den på samme måde mht. køb af apps på Google play?


    2.Kan man hoppe tilbage til Nougat 7.1.1?


    3.Udover apps som adblocker (som jeg har hørt kun virker ved root) er det så andre brugbare apps som er et must.


    4.Er der nogle steder, også gerne privat, hvor man kan få hjælp til at få den rooted i Kbh området?



    På forhånd tak!



    Vh.



    DraZ