Skramlet starter ikke!

  • Godaften,


    Okay, latterligt og lavpraktisk, men jeg har simpelthen stirret det her ihjel tror jeg ! Kan slet ikke anskue det objektivt længere tror jeg....


    Skulle skifte fra soc. 1155 til 1150, så cpu og motherboard, alt andet intakt fra tidligere maskine. Skal siges at kabinettet er noget fucked up bras og alle interne forbindelser dingler noget, men det har virket som det står. (skal skfites når jeg kommer rundt til det)


    Da jeg sætter strøm på, starter psu og blæsere begynder- shutdown. Tjekker kabler og starter igen, same. Efter lidt mere roden rundt starter den og forbliver startet, men der er simpelthen ingen forbindelse til skærm. Jeg prøvede at skifte hdmi kabel, skiftede til dvi kabel, prøvede at starte op via integreret grafik udenom grafikkort, men intet.
    Der er lys i alle dioder der bør være lys i på motherboard og gfx. Der kommer ingen fejlalarmer- just utter silence!


    Jeg ved at alle diske, drev, ram osv. virker -har testet på anden rig. Eneste jeg jo ikke kan være hundrede på er cpu og motherboard.


    En ting der undrer mig er, at selvom der lys i cmos, så er der tilsyneladende ingen forbindelse via USB ved opstart. Normalt når tastatur, mus osv. lige at blinke ved konstateret forbindelse. Dette sker ikke. Jeg har prøvet 193212312 forskellige ting på kryds og tværs af usb porte.
    Kabinettet er født med 4 kanals fan 5.25" fan control, men den har jeg i første omgang helt undgået at slutte til, så alle fans kører via PSU/mobo


    Hvor kan fejlen ligge? Hvad overser jeg her??
    Tanker, inputs, anything, ville være meget velkomment :) På forhånd tak




    Det er sikkert en mega rodet beskrivelse, det beklager jeg, min hjerne er ret tåget! :-)


    Asus Z97-p - I5-4690k - Dominator pro, 2x8 gb. pc3-17000 - Asus strix, 970gtx - Xfx 600w psu - 4x Toshiba 2tb. sata600 - Toshiba/OCZ vx500@512gb. - Thermaltake XaserIII

  • Når jeg en sjælden gang har haft sort skærm ved nyt build, har det været de små stik fra kabinettet som skal forbindes til bundkortet (Power Sw, Power led, reset etc), hvor jeg har fået placeret dem forket. Så tjek for en sikkerhedsskyld manualen til bundkortet. Ellers gå komponenter og stik igennem, at de er godt trykket ind.

  • Tak for svar :-)


    Det giver god mening. Har været alt igennem 10000 gange synes jeg, men det kunne måske godt være jeg har fået sat pwr til en diode or what ever :-) det får jeg lige efterprøvet :-)


    UPDATE: Det blev sgu et selvmål. Jeg pillede alle connectors fra; både fra front, audio og usb og gik alle diagrammer fra producenterne af kabinet og mobo igennem, kom frem til, at jeg muligvis havde haft lavet en fejl, satte det møjsommeligt til, dobbelttjekkede og startede op. Eller.... nu kommer der slet ikke "tænding" på. INTET sker, intet så meget som blinker, starter eller dytter- den er bare død! haha....

    Quote

    If I cannot move heaven, then I shall raise hell !

    Rettet en gang, sidst af plaisbo ().

  • Vend din PWR stik rundt, det har virket for mig før i tiden, og osse på det kabinet, som jeg har idag. Følg instruktionerne fra bundkort til hvordan alle stikkene skal sidder. Vent med at tilslutte USB indtil, du har hul igennem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Udmærkede forslag, mange tak! :-) det må blive hvad denne nat bringer så- og så smider jeg lige et par billeder op i morgen! Mange øjne er i hvert fald bedre til at C# !