• Det gjorde du.. mine speakers spiller højt nok.
    jeg kan godt lide sådan mere stort musik. oog så lige teckno :P
    ja, det er 2 vidt forskellige ting, men det kommer helt an på mit humør.

Lige nu slapper jeg af.. nu hører jeg på Stuttgarden Kammerorchester ;) Såå, det er sådan mere stille og olig, ikke ret højt.
    der ligger kun en 6' bas i hver højtaler, men derfor kan de skam godt bevæge sig.

Jeg har 2 af disse højtalere
    http://www.jamo.dk/consumer/products/products.php3?id=D+570
    med en nypris på 6k stykket.

Men mente bare at jeg ikke havde brug for mere lyd i mit anlæg da mine højtalere og forstærker passer sammen.
    Men hedder det ikke at brokoble? eller det er måske bare et fancy ord jeg er kommet på, hehe
    /Out

• Hehe.. Det er skam fine højttalere.. Til dit brug.. Jeg SKAL bare have noget det kan spille højt.. :P o012" SUB + 2*8tommer højttalere0o.. :D

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• At brokoble er noget man gør med forstærkere ;-)
    Og ang. din musiksmag, så er min ligeså forskellig fra dag til dag som din!.. Så det vel helt normalt ;)

EDIT: Jeg fortrækker også kval. i stedet for tryk!.. Dog kan mine B&W604S3 levere lidt tryk 8)
    http://www.bwspeakers.com/inde…/Label/Model%20DM604%20S3

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet 2 gange, sidst af jurban ().

• Puuh ha.. troede ellers jeg var unormal :P
    "og hvis man var hurtig, så lavede man en reply og sagde at jeg ER unormal"

Jamen... Så skal du da bare ud og have nogle mothaf... store Vega højtalere med 2*10' i hver ;)

bare et foreslag ;)

• Jeg foretrækker kvalitets hjemmebyg :T .. Det er fandme noget der holder..

EDIT : Virker mit signatur billede..? :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

• Du får aldrig 8 ohm med den parallelforbindelse med mindre du kobler en resistor på.

har ingen knowledge inden for forstærkere og alt det pjat, men du opnår kun en modstand på 8 ohm hvis du sætter lortet i serie!

EDIT: De skide 8 taller blev til smileyhoveder :))

Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Du får aldrig 8 ohm med den parallelforbindelse med mindre du kobler en resistor på.

har ingen knowledge inden for forstærkere og alt det pjat, men du opnår kun en modstand på 8 ohm hvis du sætter lortet i serie!

EDIT: De skide 8 taller blev til smileyhoveder :))

Ved jeg godt.. ;D Det er jo det der er problemet. Bliver nok bare nødt til at fyre en modstand på leningen udenfor højttaleren, da bagsiden er kommer på nu.. :P

• Hmm.. jeg tror ikke at det vil være en god ide at bare fyre en modstand på.

jeg har ingen anelse om hvilken strøm der går i et par højtalerledninger, fordi det er forskellige spændinger og sindsyge fekvenser..
    men jeg tror at hvis du bare banker en modstand på, så tror jeg den springer i lften eller bliver extreeeem varm.

I have no idea, men pas på med det. "tror jeg"

• Jeg har bygget en del højttalere. Modstande skal bare smides på, der hvor der er brug for det.
    Man skal bare sørge for det er den rigtige ;D.. Den skal kunne klare W nok, og være det rigtige antal Ohm..

Fx. skal de horndiskanter jeg bruger altid have en 33Ohm modstand, og den skal være 10W. P
    røvede først med 5, men det var lige i underkanten.. Hehe.. Spørg ikke om hvordan jeg fandt ud af det :)) ... Men 10 er ihvertfald nok.. ;D

Oprindeligt indlæg af jurban
    Kvaliteten er skam lige god om man kører 4 ohm eller 8 ohm.. Forskellen er kun det som forstærkeren skal yde for at få gang i højttaleren..
    Ved ik om jeg misforstod dig Blackie?..

Det kommer så an på kvaliteten af forstærkeren, jo færre ohm, jo sværere har forstærkere ved at styre membranen.

Men hvis det nu skulle laves helt rigtigt så skulle du jo bygge et delefilter til alle højttalerne, og så lave det så det giver det rigtige antal ohm.

Du kan måske også være heldig og finde nogle færdigbyggede delefiltre du kan bruge, hvis du kender delefrekvensen til de forskellige enheder.

Har leget lidt med delefrekvenser og sån, se evt. her hvorfor... http://www.hertzcarfi.frac.dk/

• Min højkvalitets Denon forstærker kan nu bedst li 8 Ohm, men har nu ikke noget imod 4, og kan da også godt spille med 2 Ohms.. Bare ikke med fuld power på kræftværket.. og min brors gamle Technick kører fint med ALT!.. he he.. Han fusker sku lidt med sammensætningen af højttalere, men det virker sku..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Speakerne er færdige.. Og FUCK de spiller nice :D.. Og forstærkeren kan NEMT trække det.. ;D

Oprindeligt indlæg af Casper_lynge
    det er jo godt så :T :T

:P

Jah.. :D