Hjælp til byg-selv, hvor visse dele (måske) haves

  • Jeg håber, I kan hjælpe mig/os :-)



    Min søn vil gerne bygge sin egen gamer, men vi har ikke meget forstand på hvilke dele, som passer godt sammen, og jeg synes ikke butikkerne er til megen hjælp.



    Det eneste krav er, at han ønsker at bruge et Palit GeForce GTX 1070 spil Rock Premium grafikkort, så der er behov for masser af plads i casen.
    Han vil nok gerne bytte noget ud på den om et par år, så bundkortet skal helst ikke være alt for skrald.


    Han vil gerne have en blå farveskala og gennemsigtigt sidepanel.


    Han bruger en Acer Predator XB271HBMI 27 "skærm.



    Vi har nogle dele fra hans nuværende PC, vi meget håber, vi kan genbruge. Det er:
    HDD Seagate st2000dm001-1er164
    SSD sandisk sdsa6dm-016G-1006
    RAM Samsung 8GB 2rx8 pc3-12800u DIMM (240 pin)
    WiFi mini CARD1 Atheros AR5B125 AR9485
    HP GHB0N dvd-brænder



    Den samlede pris må helst ikke overstige 7-8.000 - så vi håber, at nogle af delene kan genbruges.

  • Hvad består hans nuværende system af? Og man kan sagtens genbruge de komponenter, han allerede har. Det er dog ikke muligt at genbruge RAM, da alle nye(ere) bundkort kører med DDR4 RAM eller DDR3L (low voltage).


    Ydermere: Hvilken skærm har han nu? Hvis det bare er en 1080p @ 60 Hz vil jeg mene, at et Gtx 1070 er overkill.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hans nuværende system er en ombygget HP Pavillon, så der er ikke meget mere at hente dér - bundkort, strømforsyning m.v. er for gammelt.


    Det er korrekt, han bruger denne skærm: https://www.acer.com/ac/en/GB/…edator-model/UM.HX1EE.011


    Grunden til, at han har valgt dette kort er, at skærmen kan køre G-sync med kortet. I første omgang havde han derfor kig på NVidias GTX1070, men kortet fra Palit ser ud til at blive vurderet en hel del bedre blandt tests og brugere. Lige nu har han et NVidia GTX 745.


    Forslag til et nyt system, med genbrug af de brugbare komponeneter (minus RAM så) - modtages gerne :)

  • først og fremmest syntes jeg at han skulle vente et par månder til a Ryzen er ude,
    et GTX 1070 koster ca 3500 -4000kr, så er der ca 4000kr tilbage
    cpu = 15-2000kr
    bundkort = ca 1200kr+ hvis det skal være fremtids sikert, hvilket der ikke er noget hardware der er "AMD ryzen skulle efter rygterne være sikret i 4år.
    du skal nok ikke satse 100% på at du kan genbruge rammen.
    psu 6-700kr
    han kan godt genbruge harrdisken, men jeg vil dog anbefale en 250GB ssd ca 800+ kr.
    måske han skulle kikke på et GTX1060 :S

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Ikke helt perfekt, Når man køber en I7- 7700K Kaby lake cpu, vil det optimale være at købe et Z270 board og ikke et Z170

  • Ikke helt perfekt, Når man køber en I7- 7700K Kaby lake cpu, vil det optimale være at købe et Z270 board og ikke et Z170


    Det var dog noget fis, hvis man er klar over at man skal bios opdatere og vil spare nogle penge så er z170 da mindst lige så godt som z270.
    Du får 4 ekstra PCIE lanes og intel optane teknologi, ved at vælge 270 vs 170. Det kan jeg roligt sige ikke kommer nogle som helst til gode medmindre du køre 4+ grafikkort og alt muligt andet gøjl...
    Syntes også det er fedt du lige skriver fuldstændig off topic hvad du havde opgraderet med. Som om han lige skulle hoppe på det, på trods af hans budget overhovedet ikke er til det. Overvej lige hvilke indlæg der giver mening dit er ihvertfald slemt offtopic og unødvendigt.


    ---------------------


    Til OP:
    Men som der bliver nævnt Ryzen kommer til at være helvedes billigt og kraftigere end intel's nuværende lineup, så helt sikkert vent til starten af marts hvor de ifølge rygterne skulle komme på lager på verdensplan. Ja jeg snakker ud fra rygter, men det er mange rygter som bygger på hinanden og validere hinanden, tag det med et gran salt men vi har helt sikkert noget at se frem til med Ryzen. Deres bundkort skulle også blive relativt billige, hvor intel er kendt for at have nogle dyre bundkort.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det var dog noget fis, hvis man er klar over at man skal bios opdatere og vil spare nogle penge så er z170 da mindst lige så godt som z270.


    Helt noget fis er det ikke, da der florerer rigtig mange historier på nettet om MOB, der døde efter BIOS opdatering. Man skal ikke bare opdatere BIOS, fordi der findes en nyere version.


    Jeg siger ikke at det partout går galt hvis man opdaterer BIOS, men man skal som udgangspunkt undgå det.
    Sort skærm.. Død computer

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD