Windows 10 - Installation af ny harddisk

  • Hejsa!


    Jeg har en version af windows 10 på min nuværende harddisk installere (Opgraderet fra windows 7).
    Jeg har dog bestilt en SSD, som jeg vil bruge som bootdrive. Har brugt en ekstern software til at finde med CD key, da den var slidt af kabinettet.


    Spørgsmålet er, kan jeg bruge den samme CD key når jeg formattere systemet og installere windows (USB boot) på den nye SSD?

  • CDkey'en bruges ikke længere. Din "Nøgle" ligger online baseret på din hardware.


    Du henter bare Windows Media Tool på linket herunder og laver enten en DVD eller USB stick med det på. Boot fra den og installer - du aktiverer først når du logger ind første gang.


    https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja. Du skal skifte bundkort eller lign. for at systemet kræver handling - Og du kan typisk ringe til Microsoft og få din aktivering nulstillet. Har du en Retail kopi behøver du ikke tænke på den salgs, da det kun er OEM der er låst til en maskine.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej, har selv været dette igennem med isætning af ny ssd.


    - Brænd en Windows 10 iso fil på en usb nøgle "som før beskrevet"


    - Isæt ssd i din pc


    - Isæt usb nøglen med iso fil i pc og tænd


    - Når du skal vælge partition hvor Windows skal installeres på da vælg din ssd


    - Når Windows 10 spørger om din produktnøgle, da vælg "JEG HAR INGEN PRODUKTNØGLE ELLER HVAD DER NU STÅR ==> SPRING DET OVER"


    - Så er det bare at vente, og logge ind med din Windows 10 konto ... :-)



    mvh DK-TTH

    i5-6600K


    ASUS H170 PRO GAMING


    CORSAIR H115i


    OCZ 460A 240 GB


    OCZ 460A 240 GB


    HGST 1TB 7600 rpm


    ASUS R9 390X - 8 GB


    ASUS 24" Gaming 144Hz skærm


    COOLER MASTER V750


    Headset Steelseries Siberia V2


    Tastatur Logitech G910