MSI H55M-E33 Overclock

• Hej Tweak

Jeg har fået til opgave og overclocke min kammerats lidt ældre pc.. har god erfaring inden for de fleste chipset men har lige nogle spørgsmål jeg gerne vil have besvaret inden jeg går i gang..

hans system består af:
    MSI H55M-E33
    core i5 670
    4x2gb adata 1333g DDR3
    msi gtx 960

Det jeg mangler er at forstå de forskellige volts ud over vcore og vtt.. har læst forskellige stedder det kan give højere BCLC vis man giver pll 1.9 i stedet for 1.8?

og at det kan give mere generel højere ydelse og bedre bclc ved at hæve IOH volt til 1.3 vis man har 1 grafik kort (1.35 for 2) men vil bare høre om der er nogle disse ekstra volt settings der kan gøre skade på GPU på nogen måde vis de bliver hævet for meget?? og hvad er IOH volt??

Er det volten til northbridge? sådan som jeg har forstået skal man bare altid sørge for pcie clock altid er 100? andre setting burde da ikke kunne gøre nogen form for skade på gpu ville de??

Det er fordi min kammerat har besluttet og lave custom vandkøling til hans cpu og gerne vil køre MAKS fart inden han skal have ny skylake setup som han lige skal spare op til. så han kan få maks ydelse indtil :)

vi regner med at ramme 5.5ghz 1.55v 24/7 så længe den holder temps ordenligt, og han tør godt tage chancen da den skal udskiftes om 2 måneder alligevel så vi skal op og have en HØJ BLCK for at ramme 5.5 så alle tips og tricks er VELKOMMEN !