Kan harddisk med Windows 10 Pro overføres til ny computer?

  • Som jeg skrev, så forventede jeg at aktiveringen røg af h….. til ifm. opgraderingen. Tidligere hade jeg dog erfaret, at den oprindelige registreringskode virkede under samme forhold – hvad der rent faktisk blev oplyst under en samtale med en supportmedarbejder hos Microsoft, så jeg håbede det også var tilfældet nu. Det er et problem der udelukkende er opstået efter de gratis Win10 opdateringer, fordi folk ikke længere har unikke reg. nøgler … og så måske fordi Microsoft har ændret på deres håndtering af betingelserne. Til og med Win7 har jeg ved Gud aldrig oplevet problemer med at opgradere hardware i en pc ifm. Windows gyldighed, OEM version eller ej.


    Denne gang var det så ikke muligt, men ved at ”rode lidt rundt i menuerne” fandt jeg en alternativ måde at genaktivere systemet på. Nu hvor det nye bundkort/processor er kendt af Microsoft og accepteret med en gyldig licens, så tvivler jeg på at den pludselig deaktiveres igen…


    Jeg har blot delt min erfaring med forummet her og så kan folk prøve om de også kan være ”heldige” … hvis de gider, inden de går ud og kaster penge efter en ny licens. Jeg giver ingen garantier for at det virker, det er blot ment som et: Hey! – se hvad jeg lige har erfaret.



    NB: Jeg kom til at skrive: ”… ved at benytte den oprindelige Windows 10 Home registreringskode.” - i mit forrige indlæg. Det var selvfølgelig forkert. Det var den oprindelige Windows 7/8 registreringskode jeg benyttede. Jeg beklager fejlen.

  • Ja det skader aldrig at prøve "SLUI 4" for at få telefonmetoden. :D


    (Men kæft bliver man træt af at høre på den stemme)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |