Hipers router i bridge mode

  • Jeg har skiftet fibernet til Hiper, men jeg er stødt i et problem i forhold til den medfølgende router (ZyXEL VMG3925-B10B). Den understøtter ikke DMZ og portforward samtidigt, hvilket min nuværende router gør (Linksys E4200). Linksys-routeren er dog ikke kompatibel med fibernettet fra Hiper, uden jeg sætter ZyXEL routeren i bridge mode, hvilket jeg har haft problemer med. Jeg har tilkøbt fast IP.


    Jeg har forsøgt mig med at ændre WAN mode fra Routing til Bridge, men så snart jeg gør dette, så mister routeren forbindelse til internettet, hvilket jeg til dels oplever på computeren, men det står også under "connection status". Der er ikke ret mange WAN-indstillinger tilgængelige, og fra Hipers support har jeg fået at vide, at vlan skal sættes til 101, som den allerede er. Uagtet at der ikke er internet, så har jeg prøvet at deaktivere DHCP på ZyXEL routeren, uden at det har båret frugt.


    Er der nogen der har erfaring med at have internet fra Hiper, og bruge deres router i bridge mode, eller måske ligefrem at anvende deres egen router uden at skulle bruge den medfølgende router?

  • Jeg bruger Hiper i direkte i en pfSense firewall, dvs. kabel fra deres media konverter og så ind i pfSense.
    Det eneste jeg har gjort er at sætte VLAN til 101 på mit WAN interface.


    Din Linksys E4200 kan køre dd-wrt, det burde give dig mulighed for at VLAN tagge dit WAN interface, så det kunne være en mulighed hvis du vil droppe Hipers egen router.