indkøb af ny gaming pc

  • Hej Folkens.


    Jeg skal til at købe ny pc, og har med hjælp fra en kammerat fået bakset lidt sammen.
    Budgettet er på omkring 10-11.000 eksl. skærm og sådan.
    Her er hvad vi har kigget lidt på indtil videre:


    Hvad siger i til sammensætningen?
    Umiddelbart tænker jeg selv at smide en i7 processor i, men jeg har fået afvide at jeg skal holde mig til 6xxx serien, og 6 serien i i7 er en del dyrere.


    Tanker?


    På forhånd tak, og rigtig glædelig jul allesammen! ^^

  • PSU'en er ikke særlig god og det er nok det sidste sted man skal spare, da den som bekendt skal levere den rette mængde strøm til systemet. :) Hvis du vil ofre lidt flere dadler, kan du få en super god eVGA Supernova G2 750 watt til lige under 1000 kr. Jo det er mange penge for en PSU, men der ydes hele 10 års garanti, når du reg. enheden på eVGAs hjemmeside! :) Ydermere er den modulær.
    Review: http://www.jonnyguru.com/modul…eviews&op=Story6&reid=380


    Og du har ikke brug for et Gtx 980ti, hvis du spiller i 1080p. I5 6600k er nok til spil i dag, men tror godt man kan påregne at flere og flere spil i fremtiden vil benytte HT. Og skal du streame, lege med videoredigering mv. er en i7 at foretrække.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Bare lige for at høre, ellers er der nok andre som spørger, hvad skal du spille, og hvilken opløsning regner du med at køre spillene i?

    Jeg skal bare spille de nyeste spil, og fremtidige spil, så planen er at fremtidssikre svinet :) og jeg regner selvfølgelig med at køre alt i ultra :) men kun 1080 :)

  • PSU'en er ikke særlig god og det er nok det sidste sted man skal spare, da den som bekendt skal levere den rette mængde strøm til systemet. :) Hvis du vil ofre lidt flere dadler, kan du få en super god eVGA Supernova G2 750 watt til lige under 1000 kr. Jo det er mange penge for en PSU, men der ydes hele 10 års garanti, når du reg. enheden på eVGAs hjemmeside! :) Ydermere er den modulær.
    Review: http://www.jonnyguru.com/modul…eviews&op=Story6&reid=380


    Og du har ikke brug for et Gtx 980ti, hvis du spiller i 1080p. I5 6600k er nok til spil i dag, men tror godt man kan påregne at flere og flere spil i fremtiden vil benytte HT. Og skal du streame, lege med videoredigering mv. er en i7 at foretrække.

    Tusinde tak for responsen :)


    Efter at have læst lidt mere om PSU'er giver jeg dig ret. Den corsair bliver godt nok haglet lidt :O så den bliver skiftet med en supernova :)


    Grunden til at jeg har valgt 980 ti er fordi at jeg har en rigtig god kammerat der muligvis kan skaffe den gennem sit arbejde, til en billigere pris :9xo


    i5'eren bliver også udskiftet med en i7-6700.. Men skal jeg vælge 6700 eller 6700K? Hvad mener du/i ?


    Tak for responsen so far :) :rules:

  • Personligt ville jeg tage en 6700k, da denne er åben for overclock. Det er ikke tvingende nødvendigt at overclocke CPU'en på nuværende tidspunkt, men det vil give et performencens boost i mange programmer og spil. Min egen OC 4790k kan jeg få til at rende 4,8 GHz og det giver lidt i spil, men kortere rendering tid i f. eks Handbrake, photoshop mv. Ydermere går der længere tid inden en OC 6700k får sværere ved at følge med, så der er også lidt økonomi i det. :)


    Altså, hvis din ven kan skaffe et billigt 980ti, så gå efter det. :) Du skal bare være OBS på at i det nye år kommer der nye GPU'er fra AMD og nVidia, hvor vil kommer til at se et stort ydelses boost. Og spiller du "kun" i FHD vil et Gtx 970 være nok. Nu er rigtig meget ang. Pascal på rygtebasis, men har læst, at man måske vil kunne se et 1070 (modelnavn ?)(efterfølgeren til gtx 970) yde som et 980ti, til samme pris som det et gtx 970 koster i dag, men igen det er på rygtebasis.


    Men kender alt for godt det med hardware, det kribler jo i fingerene i at have noget rigtig hurtigt. ;)


    Her er lidt læsning om Pascal:
    http://wccftech.com/nvidia-pascal-gpu-gtc-2015/

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • Oooh.. ved vi noget om hvornår de lancerer deres nye produkter? :) for det lyder da lækkert! :)

  • Der er ikke kommet en endelig dato, men personligt tror jeg i q1 ell. q2. Der er derfor jeg har foreslået et Gtx 970 (især hvis du spiller i 1080p), da du så kan sælge det med et forholdvis mindre tab og så ellers gå full in med et heftigt grafikkort, når de lander. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hvis det var mig havde jeg valgt et Gigabyte GFX istedet for et MSI så det matchede el. et MSI bundkort.

    Har det noget at sige? -Pt afventer jeg nemlig en pris på et ASUS Strix GTX 980 ti. Men hvis ikke prisen er favoritabel, så tænker jeg lidt på at "nøjes" med et GTX 970

  • Har det noget at sige? -Pt afventer jeg nemlig en pris på et ASUS Strix GTX 980 ti. Men hvis ikke prisen er favoritabel, så tænker jeg lidt på at "nøjes" med et GTX 970


    Kortet kan detects i bios bedre end bare Graphics card el. GTX xxx


    og det er ikke sikkeret du kan få lov til at opdater bios på dit GFX hvis det ikke er samme mærke bundkort, har jeg fundet ud af med mit gamle Asus GTX 670 4GB den kunne jeg ikke opdater på mit MSI bundkort og omvendt.

  • Kortet kan detects i bios bedre end bare Graphics card el. GTX xxx


    og det er ikke sikkeret du kan få lov til at opdater bios på dit GFX hvis det ikke er samme mærke bundkort, har jeg fundet ud af med mit gamle Asus GTX 670 4GB den kunne jeg ikke opdater på mit MSI bundkort og omvendt.

    Sidder og kigger efter et andet bundkort nu :)


    Hvilken chipsæt skal man køre ?? Z170 ?

  • Sidder og kigger efter et andet bundkort nu :)


    Hvilken chipsæt skal man køre ?? Z170 ?


    En hurtig søgning herinde, kunne jeg se at det skulle være z170 :whistling:


    Jeg er nu på følgende indkøbsliste:


    Og dertil kommer så et ASUS STRIX GTX 980 ti


    Ser det hele fint ud, eller er der noget som skal laves om?


    På forhånd mange tak :)

  • Jeg vil ihvertfald gerne have muligheden for at OC en gang i fremtiden :)
    Cpu'en bliver vandkølet. Mange tak for hjælpen! :) :9xo :cheers:


    Oki, man spørger jo altid :thumbup:


    men lækker build, vil os gerne selv ha en i7'er næste år, og så skal der spares sammen til en Pascal gpu :P

  • Jeg kan også bedst lide at "matche" bundkort og grafikkort producent. Hvis du er ude i et Asus Strix GTX980Ti, så kan jeg anbefale Asus RoG Hero VIII bundkortet. Utrolig nem opsætning. Jeg har ikke haft tiden til at få det gennem-tweaket endnu. men med auto OC softwaren landede mit oc på 4.7GHz og bootede op til 4.9GHz med min i7 6700K.
    Jeg er også spændt på at se Pascal arkitekturen. Så derfor blev mit valg et 970 kort nu. Og så går jeg all-in i "10xx" serien. alternativt tænkte jeg også at 970 kortet er så populært at det nemt ville kunne sælges/ købes for Sli kontra ydelse til næste generation grafik.


    Godt Nytår