vandkøling på grafikkort

  • Hey


    jeg har et sapphire r9-285 grafikkort som jeg gerne vil have noget anden køling på da det larmer lidt meget når der kræves lidt af det. jeg har overvejet vandkøling, også på min cpu. jeg vil blive meget glad for nogle forslag til en billig og så lydsvag som mulig måde at gøre dette på.


    det udstyr jeg har er:
    Define R5 kabinet
    Asus P8Z68-V Pro bundkort
    i5-2400 @3.10 GHz cpu (LGA775)
    12 GB DDR PC3-10600
    Corsair ssd 120 GB hdd
    toshiba 3 GB hdd
    Corsair TX750 strømforsyning


    der sidder standard køling på grafikkortet men en Arctic freezer i11 på cpu


    på forhånd tak

  • nzxt har en vandkølings ting til grafik kort som er til aio kølere.

    Kraken G10 + Asetek AIO + VRAM kølerprofiler. Ja det virker skam, men det bliver faktisk dyrt i sidste ende og det gør grafikkortet utroligt sårbart overfor mikro frakturer i PCBet, medmindre man kan finde en backplate, som kan bruges. Jeg vil ikke anbefale denne løsning, synes ærligt talt det er noget skrammel.

  • Som der bliver nævnt så er dine dele i computeren ikke det helt nye. Grafikkortet er fint, men at smide din processor på vandkøling virker lidt åndsvagt. Så hellere bruge pengende på ny processor og mobo.


    Desuden er vandkøling rigtig dyrt. Og hvis det bare er for at det skal være stille, er vand aldrig vejen frem. Ja du spare lidt blæser larm men så får du altså også lige en pumpe der skal køre. Hellere køb en ordentlig luftkøler de koster meget mindre og larmer ikke meget mere. Vandkøling skal kun bruges hvis man vil overclocke til maximum.
    Hvis det bare skal være en AIO(all in one), er det lidt billigere men stadig dyrt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb