HJÆLP, er der nogle der kan ... ?

  • Hej, min pc låser sig fast.


    Det sker når den KUN står inde i BIOS men også når jeg forsøger at starte Windows 8.1 eller er inde i Windows 8.1.



    Jeg har prøvet at udskifte grafikkortet, men det hjalp ikke ... :-(



    Er der nogle af Jer der har en ide ... ?



    Venlig Hilsen


    DK-TTH

    i5-6600K


    ASUS H170 PRO GAMING


    CORSAIR H115i


    OCZ 460A 240 GB


    OCZ 460A 240 GB


    HGST 1TB 7600 rpm


    ASUS R9 390X - 8 GB


    ASUS 24" Gaming 144Hz skærm


    COOLER MASTER V750


    Headset Steelseries Siberia V2


    Tastatur Logitech G910

  • Der kan være utal af muligheder du kan prøve. Google har mange løsninger.


    Når det er sagt, så er det mest almindelige at vende blikket mod PSU / RAM / harddisk / Bundkort.


    • Prøv at start computeren op, KUN med strømstik og skærmstik. Eventuel én blok RAM og kun de mest nødvendige ting - tag evt case-fans osv helt ud, det gør det mere overskueligt.



    • Prøv at reset BIOS ved at tage batteriet ud af bundkortet, mens du holder "start-knappen" inde i 10-15 sekunder (så forsvinder det resterende strøm fra bundkortet)


    • Har du mulighed for at teste med andre komponenter, som RAM osv?
    • Følg manualen til dit bundkort! Det har virkelig hjulpet mig med at finde løsninger på ting, som jeg aldrig havde forestillet mig. Bare et eksempel: Kunne ikke starte min computer, og den hylede, da jeg havde sat CPU-fan i CPU_FAN 1 - og den SKULLE altså i FAN2 af en eller anden årsag.



    • Skil hele maskinen af og start forfra - her tænker jeg især på RAM / CPU plus de tilhørende stik.


    • EDIT: Vær sikker på, at skruerne på bundkortet ikke er strammet for meget, det kan give nogle statiske problemer eller noget lignende.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hej, tak for hjælpen.


    Efter at have afmonteret en del komponenter og genstartet en del gange ...... endte jeg ved rammen.


    Det var den ene 2 GB Corsair Dominator GT ram blok der var synderen.


    Har byttet plads på de sidste 2 ram blokke og det kører bare derude af for at kontrollere om ram soklen måske var brændt af der hvor den beskadigede ram blok sad.


    Sættes den sidste ram blok i igen, på en af de andres ledige pladser låser pc´en igen.



    Nye ram skal der hvis til ... :-(

    i5-6600K


    ASUS H170 PRO GAMING


    CORSAIR H115i


    OCZ 460A 240 GB


    OCZ 460A 240 GB


    HGST 1TB 7600 rpm


    ASUS R9 390X - 8 GB


    ASUS 24" Gaming 144Hz skærm


    COOLER MASTER V750


    Headset Steelseries Siberia V2


    Tastatur Logitech G910

  • Godt at høre, at det nu virker. Hvor mange RAM-blokke bruger du i alt? Og er de af samme type? Nogle gange er det bare umuligt at få RAM til at arbejde sammen, især hvis alle 4 sokler bruges.


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13