Computer strøm-problem

  • Hej


    Jeg blev anbefalet at skrive en tråd her ved jer, da I sikkert havde en idé om hvad der er gået galt i min stationære.


    For nogle uger siden stoppede den med at ville tænde (Som i, den vil slet ikke gøre noget). Jeg har prøvet at koble forskellige dele fra strømforsyningen for at se om det hjalp, og har erfaret at den nogle gange (Ikke noget konsekvent) vil tænde hvis jeg har koblet alt andet end CPU fra, men selv i dette tilfælde forbliver den ikke tændt, men står bare og genstarter. Jeg har prøvet at starte den med kortslutning direkte ved power switch pins, men heller ikke der er problemet. Min strømforsyning er en 600w Cooler Master Silent Pro Gold, og jeg har prøvet at udskifte den med en Cooler Master GX Bronze 550w, igen uden held. Mit motherboard er et Gigabyte ga-pa65-ud3-b3. Jeg har også prøvet at koble ram fra/Sætte det i andre steder.


    Ethvert bud modtages med kyshånd, da jeg står og skal bruge bæstet :-)


    På forhånd tak

  • Allerførst prøv lige og skriv detaljeret hvad din maskine består af


    Dernæst, test dine ramblokke 1 af gangen og se om nogle af dem, har så mange fejl, at maskinen ikke vil loade rigtigt, test med memtest86 .


    Skife evt. batteri(CR 2032) ud på dit bundkort, så bios bliver loaded rigtigt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har prøvet det hele nu, uden held :/ Det kunne godt tyde på at bundkortet er dødt eller noget i den stil.

  • Kan sagtens være bundkort fejl... havde en pc på jobbet her sidst med samme problem.
    Har desuden selv haft to der genstartede konstant. ét med forkert flashet BIOS (takket være win Vista :) ) og ét hvor en af de metal lukke-port dimser i kabinettet var gået løs og havde kortsluttet noget


    Prøv at slå alt fra din PSU, inklusive bundkortet og få fat på ATX stikket (det store stik der leverer strøm til bundkort).
    I ATX stikket kortslutter du GRØN ledning (der er kun 1) med hvilken som helst SORT ledning i samme stik og sætter strøm til.


    Holder PSU sig tændt er det 95%sikkert bundkortet. De sidste 5% kan et multimeter klare


    Quote

    metal lukke-port dimser


    seriøst... er der noget ord for dem på dansk?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200