pludselig lukning af PC

  • Hej i forummet


    Jeg har en stationær Packard Bell Imedia6702nc som jævnligt/ofte lukke ned. Dette sker ofte når jeg set en videoklip, men det er på ingen måde kun i det tilfælde, den kan også lukke uden den bliver presset, altså hvis jeg sidder med et simpelt Word dokument. Det som sker er, at den slukker skærm, og der kommer en blæse/snurren lyd fra den i ca. 5-8 sekunder, hvorefter den siger bib og genstarter. Der kommer en sort skærm hvor jeg trykker enter, og så starter den igen. Det kan ske 3-6 gange om dagen.
    Jeg har målt temperaturer med "Speedfan" program, og det ser fint ud, jeg har forsøgt at efter se om grafikkort og stik sidder ok osv osv.... samt spurgt 100 forskellige folk, og har næsten fået lige så mange forklaringer.
    Kender I nogle svar, eller programmer hvor jeg kan teste, eller fejlsøge, eller måske en klog mand jeg kan besøge med den PC som kan hjælpe ?
    Jeg bor ved Nyborg


    Mange tak
    Claus

  • Prøv eventuelt at se hvad der står i Windows loggen (logbog / event viewer) det kan være at der bliver registreret en fejl der, som kan hjælpe lidt i den forbindelse.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Prøv eventuelt at se hvad der står i Windows loggen (logbog / event viewer) det kan være at der bliver registreret en fejl der, som kan hjælpe lidt i den forbindelse.

    Prøv eventuelt at se hvad der står i Windows loggen (logbog / event viewer) det kan være at der bliver registreret en fejl der, som kan hjælpe lidt i den forbindelse.

    Hej og tak, men hvordan finder jeg dette ?

  • bare skriv i søgefeltet eventviewer


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.