Hvilket grafikkort?

  • Mærket gør ikke en kæmpe forskel. Den vigtigste forskel er at der er to typer kort - dem med en centrifugal blæser og dem med axiale blæsere. Førstnævnte kan kendes ved at det meste af kortet er lukket inde bag et skjold, og så er der et enkelt hul til en blæser nær den ene ende. Den presser luften gennem kortet på langs, og ud af bagsiden på kabinettet. Axiale blæsere blæser luften ind mod grafikkortet, hvor den så bliver smidt ud i lidt tilfældige retninger inde i kabinettet.


    En centrifugal blæser larmer normalt en del mere. Til gengæld bliver den varme luft smidt ud af kabinettet og ikke læsset af inde i kabinettet. Til SLI kan kort med centrifugal blæser være en fordel, hvis kabinettet ikke har tilstrækkelig luftgennemstrømning til at håndtere at axiale blæsere smider varm luft inde midt i kabinettet. Med god luftgennemstrømning, eller med et enkelt grafikkort, er axiale blæsere klart at foretrække.


    Din 650W strømforsyning er velegnet til 2 GTX 970. De trækker under 200W hver ved 100% load, og CPUen holder sig under 100W.

  • Begge køre ikke blæseren medmindre de kommer over 60% brug. Hvilket er super fedt i et SLI miljø


    http://www.computersalg.dk/produkt/2357247/asus-strix


    http://www.computersalg.dk/pro…48/msi-gtx-970-gaming-4g-

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Quote

    Kan se at MSIen bruger mindre strøm men hvad er forskellen ellers? Skal man købe noget ekstra for at de kan kører i SLI?


    Mindre strøm? Tror ikke msi bruger mere strøm. Det er vist det samme. Tror kun det er gigabyte som bruger mere strøm end normalt.


    Nej det skal du ikke. Der skulle gerne være en sli bro med din gpu/bundkort

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det er vist bare Computersalg der har lidt rod i specifikationerne. Clocks på MSI-kortet er marginalt højere, så umiddelbart vil det også trække marginalt mere strøm.


    De 225W svarer til det som PCIe-porten og 8-pin PCIe-strømstikket er designet til at kunne levere. Men selve kortet trækker ikke så meget, med mindre man virkelig får et vildt overclock ud af det.


    De 148W på MSI-kortet svarer næsten til Nvidias officielle TDP for GTX 970, 145W. 3W ekstra, måske fordi det er fabriksoverclocket.

  • Det er vist bare Computersalg der har lidt rod i specifikationerne. Clocks på MSI-kortet er marginalt højere, så umiddelbart vil det også trække marginalt mere strøm.


    De 225W svarer til det som PCIe-porten og 8-pin PCIe-strømstikket er designet til at kunne levere. Men selve kortet trækker ikke så meget, med mindre man virkelig får et vildt overclock ud af det.


    De 148W på MSI-kortet svarer næsten til Nvidias officielle TDP for GTX 970, 145W. 3W ekstra, måske fordi det er fabriksoverclocket.

    Mange tak. Det vil sige at hvis jeg køber 2 msi kort burde de være lige til at smide i eller skal man være opmærksom på noget?

  • I mine øjne, så er gaming i 4K slet ikke noget endnu. Teknologien og skærmene er simpelthen ikke til det.


    Et GFX 970/980 eller AMDs R9 290 er ikke stærk nok til at give dig en flydende oplevelse, så skal du op i 2 kort, og en opløsning på 2560x1440, den kan give dig alt og mere til.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • I mine øjne, så er gaming i 4K slet ikke noget endnu. Teknologien og skærmene er simpelthen ikke til det.


    Et GFX 970/980 eller AMDs R9 290 er ikke stærk nok til at give dig en flydende oplevelse, så skal du op i 2 kort, og en opløsning på 2560x1440, den kan give dig alt og mere til.


    Mvh
    Sam


    ja kan næsten ikke være mere enlg har selv et MSI GTX 970 Gaming 4GB som trækker min Yamakasi Catleap som køre 2560x1440pixel i 120hz og det køre rigtig godt ingen problemer overhovedet og køre ikke SLi sidder med ITX setup og jeg brokker mig ikke det her kort har klaret alt hvad jeg har smidt efter end til vidre :9xo