Tweak.dk tester NZXT S340 Midi Tower

• Tweak.dk tager i dag et kig på NZXT S340, der, lige som NZXT H440, ikke har 5,25” bays til optiske drev, fan controllers eller lign. Til gengæld får vi et kabinet, der er særdeles stilrent og minimalistisk at se til, samtidig med at der er god plads til vandkøling. Vi synes derfor, du skal tage at læse dagens test, hvis din nysgerrighed er blevet pirret.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2104/large_front.png]

Tweak.dk tester NZXT S340 Midi Tower

• Det kunne lige net være det jeg går og søger efter!
    Har pt et Fractal Design R3, men har hakket HDD-bayet ud, da jeg skal have plads til en H100 i front.
    Er der plads til denne i S340?
    Jeg sidder nemlig med en ATX bundkort (Sabertooth Z77), Corsair AX850 og Evga gtx 770 - er der nogen vanskeligheder med at få dette til at passe ind?
    Testede i noget mht til støj, eller var det "kun" et samlet setup men ej tændt? Det må stadig gerne være en del lydisolerende..
    Tror I at støvfilteret i bunden er et problem? :-)

• 1. Ja, der skulle gerne være plads til en H100 i en push-konfiguration i fronten. Dog skal du have det hvide cover ud, hvis du vil køre push/pull.

2. Siden der ikke sidder HDD's i fronten, er der, hvis du monterer H100 i push, plads til grafikkort på op til 334 mm. Jeg kan læse mig frem til, at GTX 770 er 226 mm, så der burde ikke være problemer der. Mht. bundkort, så understøtter S340 ATX-bundkort, så der burde heller ikke være problemer der. Det samme med PSU.

3. Et kabinet er ikke mere støjsvagt end de komponenter, du smider deri. Dermed sagt, at "støjsvagt" kommer helt an på, om du har tænkt dig at overclocke mv.

Med det sagt, så tester vi ikke kabinetter ift. støj. Det er kun ift. montering, features mv.

4. Nej, jeg tror ikke, at støvfilteret foran PSU bliver et problem, men det kommer selvfølgelig an på, om du har tænkt dig at sætte computeren på gulvet. Jeg havde bare gerne set, at det var holdt i samme standard som resten af kabinettet.

Jeg håber, at det var svar nok :)

• Det var helt perfekt! Tak for et uddybende svar!
    Jeg forstår helt ud det med de godt kunne ha' kørt stile hele vejen igennem.
    Jeg undersøgte kabinettet på deres hjemmeside, og der er der en test af kompatibilitet (PcPartPicker) :-)
    Nu skal jeg jo så bare finde ud af om det går med mit moddede R3, eller om det så skal være hvid eller sort.. Hmm, 100kr forskel på sort eller hvid? Det er da lidt vildt.