i5 4670k - bedste ram

  • Hej Tweak!
    Jeg har netop investeret i en gaming computet men er dog noget i tvivl om min computer kan gavne af nogle Ram-klodser med hurtigere clock frekvens.


    Mit spec er som følgende:
    http://pcpartpicker.com/p/YjM7sY


    Jeg har søgt omkring på nettet og ser der jævnligt står skrevet at processoren ikke kan udnytte højere frekvenser end 1600mhz... Er dette rigtig og hvis ikke hvad er den optimale frekvens?
    På forhånd tak for kigget!

  • hvis det er til gaming så er 8 gb sweetspot. du vil ikke kunne mæørke forskel hvis du putter mere i. evt en større ssd så du kunnehave nogle spil på den også :-)

  • Mange tak for dit svar. Fedt nok, men jeg tænkte mere på hastigheden af hukommelsen frem for mængden.
    Mht. SSD kunne jeg ikke stå imod et tilbud på 400kr for den. Den bliver opdateret senere ;-)

  • well du kan få en crucial mx100 på 256 gb fpr lige omkring 700...


    der er ikke en mærkbar forskel på rammene med mindre du laver professionelle ting med video osv med programmer der kan udnytte rammene ordentligt :-9

  • True, men kan alligevel bruge ssd'en i min laptop efterfølgende. Vil sindsygt gerne have en M.2 SSD til min comp på rimelig størrelse når jeg lige får luft til opgradering. Tak for dine svar - de er værdsatte!