HTC One M8 2014!! flash/root til stock!

  • Hej!


    jeg har købt en HTC one M8 i foråret og den har været lækker fra day one til ... næsten nu.. jeg bevægede mig endelig ud på root og andre ROM da en kammerat fortalte mig om det. Han fortalte om bedre ydelse, flere features og LÆNGERE batteri levetid.. alt sammen lækkert i mine øre og selve root processen var nem. jeg googlede mig til ViperOneM8-ROM'en og fik den flashet på telefonen.


    nu er det løbet helt løbsk for min telefon slukker af sig selv uden af være varm eller have lav strøm og den sluger mere end dobbelt så meget strøm som før root i løbet af en hverdag. jeg har gjort en masse og har nu


    android version 4.4.3


    htc sense version 6.0


    softwarenummer 2.22.401.4


    min telefon er rigtig langsom om at genstarte og det skal den ofte da navigationsbaren i bunden til at "gå tilbage" eller "gå til home" forsvinder..


    jeg vil bare have min guldfarvede HTC M8 tilbage som den var før alt det her root helvede ødelagde min telefon... kan det lade sig gøre og er der eventuelt en der kan guide mig gennem det?


    Jeg har fundet frem til et "CID" nummer som jeg måske tror skal bruges? HTC-Y13?



    enhver hjælp vil være værdsat af en desperat iphone>android konventeret bruger :9xo


    PÅ FORHÅND TAK :clap:

  • Hej med dig..


    Først vil jeg sige at din ven har så evigt ret. At Roote er nummer 1!! Dermed ikke sagt at det er nemt og ligetil. Jeg har haft det selv samme problem med Nav baren og periodisk reboot osv. Man kan hurtig komme til at rode ved en masse ting i Venom Tweaks appen.. Og det er svært at finde ud af hvor man startede :). Der er et par muligheder jeg synes du skal prøve. Det er dog ikke med det resultat du ønsker.. Men det vil nulstille din telefon som da du lige havde rootet den.


    OBS!!! DU MÅ IKKE LAVE EN FACTORY RESET (HARD RESET) VIA TELEFONENS STOCK SYSTEM!!!!


    1) I Venom Tweaks appen kan du bladre i de forskellige faner (Homescreen, Lockscreen osv.). Ved hver fane kan du nulstille indstillingerne via menuen øverst venstre hjørne > Default Settings. Gentag dette ved hver fane. Så burde det egentlig være som da du rootede den. Det er dog ikke sikkert!!


    2) Den der er 100% sikker!!! Du burde have smidt Venom Zip-filen på dit SD kort, hvis ikke Telefonens lager. Det anbefales du flytter den til external sd.


    Det du gør er simpelthen at du booter til recovery. Så Wiper du systemet.. Og til sidst installerer du Venom rommen på ny. Jeg valgte STOCK da den spurgte hvilken type installation jeg ville have.


    Bum!! Så kører den tip top igen.. Så skal du bare passe på fingrene til en anden gang :)...


    Men som sagt.. Vi er ikke udviklere!! :D