Bærbar til Gymnasiet

  • Jeg går og leder efter en bærbar til gymnasiet, og lidt lettere gaming. Nu har jeg gået og udskudt det lidt, men tænkte i måske kan hjælpe mig da jeg helst skal finde den inden for 1-2 uger.


    jeg har et par krav til den:
    den skal have en forholdsvis god processor (i5/i7)
    den skal være tynd og let (ikke lige så tynd som en macbook air, men omkring de der 2 cm og veje omkring 2 kg)
    den må gerne have 8 gb ram
    og vigtigst af alt skal den kunne holde længe på batteriet... helst 8 timer
    hvis det kan lade sig gøre, så må den gerne have et eksternt grafikkort ligesom den lenovo jeg har linket


    jeg har kigget lidt på den her http://shop.lenovo.com/dk/da/l…novo/u-series/u430-touch/
    men mange siger at den ikke holder de 10 timer på batteriet som lovet, men kun 6,5 timer :(


    har i andre forslag til en computer
    og tænkte på om der fandtes et eller andet ekstra batteri man kan lade op hjemmefra, og så bare sætte opladeren til det når man var ved at løbe tør for strøm??? jeg har set det til mobiler og ipads, men ikke til computer? :D

  • #1 Det er selvfølgelig forståeligt. Jeg synes ikke selv at det har været et problem, men jeg havde jo også en tyk msi før den her, så det var egentlig en lettelse på en måde.
    Den er nu meget nem at tage med rundt på skolen selvom den er forholdsvis stor.


    Jeg forstår dog ikke hvorfor din computer skulle kunne holde så længe, på min skole satte vi alle sammen bare vores oplader i hele dagen, men vores skolegang var også baseret på computere.

  • så er det bare at tage den næste i rækken :-)


    http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4568-15-6-baerbar



    grunden til at jeg linkede den mindre model er at den nemmere passer i tasken. hvis du sidder i skolen er der vel også mulighed for at sætte svinet til strøm ??

  • #6 problemet er at vi hele tiden skifter lokale... vi er ikke i et lokale i mere end 1,5 timer, og jeg gider ikke at være afhængig af at skulle sidde tæt på en stikkontakt, men som jeg skrev nederst på indlægget, så tænkte jeg på om der var sådan et eksternt batteri man kan lade op hjemmefra, ikke et man skal skifte ud med computerens, men et man kan sætte opladeren til?


    #7 den holder ikke lang tid nok på batteriet


    MEN! hvad synes i om den lenovo jeg linkede?? har i noget erfaring med den model, eller bare lenovo generelt? :D

  • Nu er jeg ikke den helt store computer spec nørd, jeg fortalte bare udfra hvad jeg synes hvordan min har været :), men jeg giver da et skud alligevel.


    Den ser fin nok ud, men eftersom hvad jeg kan se er der kun 256 gb på harddisken. Det kommer du desværre ikke langt med.

  • #10 harddisken synes jeg ikke er noget problem.... jeg har også en ekstern harddisk, så det skulle ikke været noget problem.... mit budget er på omkring 10k... men kender du nogen form for batteri som jeg har nævnt tidligere? :D

  • Jamen hvis dit budget er 10k og computeren koster lidt over 7 er det el også fint nok?
    Derudover står der at computeren har batteri op til 10 timer og ikke at den kan holde 10.


    Bare lige for at nævne det igen så vil du nok bliver overrasket over hvor lidt 256 gb er. Jeg har lidt over 100 på mit c drev, jeg har kun gemt et spil der fordi ellers er der ikke plads til ret meget andet. Heldigvis har jeg et d drev med 500 gb

  • jeg har alle mine film osv på min eksterne harddisk, og den computer jeg sidder med her har 300 gb harddisk, og det synes jeg er helt fint :D men kender du nogle computere der minder om den lenovos specs? :D

  • der findes eksterne batterier eller et batteri du kan skifte med det der sidder i maskinen når den er ved at dø :-)


    lenovo er generelt et godt mærke, i hvert fald deres professionelle maskiner har altid haft et virkelig godt ry og kan holde til virkelig meget.
    har selv en net book fra dem der er ved at være meget gammel den har jeg smidt linux på nu og den kører stadig upåklageligt :-9


    du kan evt kigge efter en msi gaming maskine eller en der har delt grafikkort. der er lavet nogle hvor de både har et grafikkort fra nvidia til de tinge ting og så en hd4000 eller noget i den stil på processoren når du kører lætte ting :) det gir længere batteri tid. eller så få fat på en forlænger ledning :-) det var min løsning. koster under en hund for 10 meter ledning med stik på i harald nyborg :thumbup:


    /dwmc