Test af Logitech Harmony Ultimate Hub

• Vi tester lidt af hvert her på redaktionen, og nu er der landet noget på testbænken hvis mage, vi ikke før har haft omkring testbænken. Der er nemlig tale om Logitech Harmony Ultimate Hub, som er en slags universalfjernbetjening. Det er dog ikke hvilken som helst fjernbetjening; den bruger nemlig din smartphone som fjernbetjening. Hvis du er blevet nysgerrig, så tag og læs med i dag, hvor vi finder ud af, hvordan en smartphone kan erstatte op til otte fjernbetjeninger.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2010/large_front.png]

Læs Test af Logitech Harmony Ultimate Hub

• Afholdte mig selv fra at købe denne eller den helt store pakke hvor fjernbetjening også medfølger bla pga "aktiviterne" som for mig altid har været en seriøs pine.

Har haft en Logitech harmony one siden 2008 og den kører stadigvæk perfekt men lige de aktiviteter er helvedes irriterende.

Det fungerer bare ikke ordentligt med at kordinerer tænd af forskellige apperater (har brugt timer på at få det til at virke). Det er nemmere at manuelt gå ind i kombonenter og tænde enkeltvis for enhederne..når jeg så skal bruge "aktiviter" f.eks styre volume på NAD'en og resten af funktioner i XBMC (prog installeret på HTPC) så skal jeg holde hånden over ir senderen ellers slukker den for systemet ^^

når det negative er sagt så skal det positive dog siges at Logitech virkelig laver lækre fjernbetjeninger og de holder og holder bare men deres spring over på smartphones har været meget uheldigt (har selv prøvet det kort og brød mig absolut ikke om det).

Skal du bare bruge en god fjernbetjening der kan programmeres med op til tre forskellige enheder, så tag og snus til Logitech's 200 model. den er udgået men kan findes enkelte steder og koster...hold dig fast....150kr :)

• Tak for underbyggelsen af mit review.

Ja, de aktiviteter hang mig også langt ud af halsen. Men som jeg også skriver i anmeldelsen, så fungerer det ganske udmærket, når først man har brugt 7 lange og 7 brede på at sætte op, fixe rækkefølge og rette lidt her og der. Det er ALT for omstændeligt.

• Problemet med at bruge en smartphone er nu værst ved det at man først skal låse skærmen op, så ind i programmet (hvis man f.eks har lavet noget andet på telefonen) og først der er der hul igennem. så er der altså ikke noget der slår en alm fjernbetjening der ligger klar i hånden og reagerer med det samme. det er nok det største irritiations moment for mig smartphone vs fjernbetjening.

eneste to rigtig gode fordele ved smartphone er
    1.rækkevidden
    2. i et prog som f.eks XBMC kan man bladrer rundt blandt film serier tv osv osv som tager længere tid med alm fjernbetjening.