Valg af harddisk

  • Jeg tror trådstarter har et ganske alm. forbrug endda minus spil. Så er det meste af det i skriver vel ikke relevant?
    Eller har jeg overset noget?


    Du har ret:-)

  • Helt ærligt! tror du at op skal bruge det til en server! JA det er da HELT normalt viden at hvis du har en server køber du harddiske der er egnet til det. 95% af gangene folk spøger efter en harddisk er det for at have i deres main computer som er slukket om natten. Og der vil jeg lige sige at Green IKKE er en server harddisk. Der skal du have en RED. WD har lavet den til server brug.

  • Hej!
    Beklager jeg først vender tilbage nu, havde glemt alt om at jeg havde oprettet denne tråd.




    Som det ser ud nu, søger jeg hurtig opstart samt indlæsning af programmer og internetsider.
    Er lidt i tvivl om hvilken hastighed min systemdisk har, dog sørger jeg altid for at holde den så ren som muligt, hvilket vil sige at der ikke ligger andet end OS samt de ekstrafiler som nogle programmer anvender. (Disse rydder jeg også op i så ofte som muligt)
    Mit problem er bare at jeg synes med tiden begynder det at gå langsommere og langsommere, på trods af vedligeholdelse.
    Der går ikke mere end ½-1 år i mellem hver gang jeg er nødsaget til at reinstallere mit windows 7 samt formatere hele skidtet.




    Alt hvad der hedder Programmer, afspilningsprogrammer og spil, ligger på min anden HDD på 1TB med en rigtig fin hastighed.
    Til slut har jeg en ekstern HDD på 500 GB som jeg opbevarer uinstallerede programmer, musik, dokumenter, film, mv. på.



    Når jeg bruger min computer, er det til internet, spil, skoleopgaver osv. Det vil sige at jeg bruger min computer enormt meget.
    En regelmæssig uge kan snildt løbe op op i 3-4 døgns brug af min computer, hvor størstedelen er gaming.
    Dog skal det siges at jeg snart køber PS4, hvilket vil sige at den primære del af gaming ryger derover.


    Men jeg siger mange tak for alle jeres svar, jeg vil undersøge muligheden for at smide en SSD som systemharddisk.
    - Eller ville det være oplagt at tage min hurtige 1TB og så smide som systemdisk i stedet og bruge min nuværende til spil. mv?