ny pc hjælp - haswell


  • Mit problem er at jeg har hørt at haswell cpuer bliver sindsyg varme. Er det sandt? Skal jeg finde en anden maskine?


    Det er kun et problem hvis man overclocker. Den maskine dér understøtter ikke CPU-overclocking alligevel.


    Det er et godt system, men måske lige dyrt nok. Men sådan er det når man køber færdigbygget.


    Husk i øvrigt at du skal betale ekstra for Windows.


  • Det er kun et problem hvis man overclocker. Den maskine dér understøtter ikke CPU-overclocking alligevel.


    Det er et godt system, men måske lige dyrt nok. Men sådan er det når man køber færdigbygget.


    Husk i øvrigt at du skal betale ekstra for Windows.

    Okay tak :)
    - Kan du evt. anbefale en færdigbygget maskine til lidt bedre penge hvor der er køler med?
    Regner ikke ligefrem med at overclocke, men er bare bange for at haswell cpuen bliver for varm i forhold til ivy osv.

  • Bedre CPU køling, enten valg C: luft = Hyper212 til 399,- eller valg D: Seidon Watercool til 349,-


    Hyper212 skulle vist være god luft køling men kender ikke Seidon Watercool sættet.


    Bundkort opgradering er ikke dyrt, kig også på det (mulighed for SLI og/eller overclock).

  • Bedre CPU køling, enten valg C: luft = Hyper212 til 399,- eller valg D: Seidon Watercool til 349,-


    Hyper212 skulle vist være god luft køling men kender ikke Seidon Watercool sættet.


    Bundkort opgradering er ikke dyrt, kig også på det (mulighed for SLI og/eller overclock).

    Hehe okay :)
    - Hmm kender du evt. andre pc samlere der leverer maskiner ud over føniks, mm-vision og komplett? Synes bare at ingen af dem har noget ordenligt


  • Hvis du gør det, så husk at opgradere bundkortet også. Det skal være Z87 for at kunne overclocke. Helst Asus Z87-A.

    Jeg ved ikke om jeg skal overclocke. Hvor meget får man ud af det for pengene?
    Jeg har altid forbundet overclocking som noget ustabilt og noget man helst skal holde sig fra. Har ikke roddet med hardware siden core duo cpuerne var fremme :)

  • En Core i5-4670 eller 4670K uden overclocking vil køre ved 3.6 GHz under 100% load, så vidt jeg lige kan regne ud. Med overclocking kan man komme op på måske 4.3-4.4 GHz med lidt held. Så i bedste fald op mod 20% bedre ydelse.


    Overclocking giver kun ustabilitet hvis man ikke gør det ordentligt. Man kan sagtens køre et stabilt, overclocket system. Mit grafikkort har været overclocket stort set konstant siden jeg købte det i 2011, ingen problemer indtil videre. Min CPU, samme historie undtagen den er fra 2012. Jeg har ikke haft et eneste BSOD.

  • En Core i5-4670 eller 4670K uden overclocking vil køre ved 3.6 GHz under 100% load, så vidt jeg lige kan regne ud. Med overclocking kan man komme op på måske 4.3-4.4 GHz med lidt held. Så i bedste fald op mod 20% bedre ydelse.


    Overclocking giver kun ustabilitet hvis man ikke gør det ordentligt. Man kan sagtens køre et stabilt, overclocket system. Mit grafikkort har været overclocket stort set konstant siden jeg købte det i 2011, ingen problemer indtil videre. Min CPU, samme historie undtagen den er fra 2012. Jeg har ikke haft et eneste BSOD.

    Hehe okay tak :)