Nyt build, problemer med BSoD osv. haaalp!

  • Hey folks, jeg har for nyligt købt en ny pc med disse dele:


    MSI Z-87 G-45 Gaming motherboard - http://www.komplett.dk/msi-z87-g45-gaming-socket-1150/782065


    Corsair Vengeance 1600mhZ CL9 - http://www.komplett.dk/corsair…r3-1600mhz-8gb-cl9/618010


    Intel Core i5 4570 - http://www.komplett.dk/intel-core-i5-4570-processor/780489


    Samt et CM kabinet, og med mit gamle grafikkort som er et MSI GTX 560ti TwinFrozr 2 - skal så siges at det bliver opgraderet inden længe.


    Alt gik fint under samlingen af dyret, og der var ingen problemer. Da jeg så kom til at installere div. drivers etc. - på nær under selve installationen af Windows 7 prof., begyndte den at BSoD med div. fejlmeldelser.(IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, SYSTEM _THREAD_EXCEPTION, MEMORY MANAGEMENT, SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION, POOL_CORRUPTION_IN_FILE_AREA) Er de forskellige BSoD's jeg har fået indtil videre, og det er for det meste under almindelige opgaver - såsom at afspille fra spotify og kigge på internettet.


    Vil tilføje at jeg har kørt Memtest, Prime95 uden nogen fejlmeldelser.


    Jeg følte efter 6 timers research på en masse fora uden det store resultat at jeg måtte prøve noget andet.. Tog derfor et af mine ram sticks ud og bootede på ny (gjorde dette da hvad jeg fik ud af div. fora, var at det havde noget med rammene at gøre). Min pc har tilsyneladende kørt stabilt lige siden, har endda testet med begge, altså et ram stick af gangen.. Mit spørgsmål går så på: WTF?!?! :wacko: Hvad skal jeg uddrage af det her, er det mine sockets på bundkortet der ikke fungerer korrekt eller, er det et defekt ram stick som ikke kan arbejde i dual channel?? 8| Håber i vil hjælpe mig, for er ret rådvild efterhånden! På forhånd tak :9xo

  • Hej Har du updateret til sidste nye bios, kan se at bios 1,4 og 1,5 har Improved memory compatibility måske det kan hjælpe. og hvis du køre 1600mhz når du får fejl så prøv at køre dem ned på 1333 og se hvad der sker der.

  • Hej Har du updateret til sidste nye bios, kan se at bios 1,4 og 1,5 har Improved memory compatibility måske det kan hjælpe. og hvis du køre 1600mhz når du får fejl så prøv at køre dem ned på 1333 og se hvad der sker der.

    Den er opdateret til 1.5, var dog nødt til at flashe den! Jeg kører med 1600 mhz, men faktisk var den default på 1333. Hat selv stillet den til 1600, og i begge instanser havde jeg stadig problemet :9xo

  • Vil lige sige at det tilsyneladende har været pga. mit bundkort ikke har registreret hvilke hvilke volt og mhZ mine ram har skulle stå på og af en eller anden grund ikke har ændret det da jeg forsøgte at gøre det manuelt første gang. Systemet kører som det skal nu.. Ville bare lige smide en post ind i tilfælde af at andre skulle have lignende problemer :9xo

  • Quote

    Yes, og tak for hjælpen!


    Det kan være du skal skrive i overskriften at det er fikset.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB