Touch screen død (vand)

  • Det lykkedes min far at tabe sin Huawei Ascend Y300 i en spand vand...
    Det er nogle uger siden. Garantien dækker selvfølgelig ikke.




    Den kan tændes og den starter op som normalt, men touch skærmen reagere ikke når der trykkes på den.


    Nogen som har erfaring med at fikse sådan noget selv?


    Hvad kan være årsag til, at det kun er touch skærmen som har taget skade?

  • Det er nok 'bare' touch ladet der er rådet en tur.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvis han har tabt den i vand, så er der uden tvivl kommet andre fejl også - kan godt være de ikke lige er kommet til syne endnu, men no doubt at de kommer. Nu er Y300 ikke den dyreste telefon - og jeg ville nok personligt ikke spilde for meget energi på at prøve og fixe den, kontra at købe en ny i stedet.

  • Hvis han har tabt den i vand, så er der uden tvivl kommet andre fejl også - kan godt være de ikke lige er kommet til syne endnu, men no doubt at de kommer. Nu er Y300 ikke den dyreste telefon - og jeg ville nok personligt ikke spilde for meget energi på at prøve og fixe den, kontra at købe en ny i stedet.

    Ah OK. Jeg troede at det var enten eller. Nej så kan det næppe betale sig. Tak for hjælpen.