Problem med lag ingame som jeg ikke havde før

  • Hej. jeg er stødt på et problem her den anden dag da min ven spillede på min computer
    altså han spillede imens han lavede noget skole ting i baggrunden så han blev ved med at minimere spillet lige indtil at skærmen blev sort og vi var nød til at genstarte computeren. da vi så startede den op igen gjorde han det samme med samme resultat og så da vi genstartede den og han prøvede på at åbne spillet (gta iv) kom steam op med nogen beskeder der hed "fatal error også nogen tal" og der var mange af de beskeder. men lige siden det skete har min computer kørt gta iv og andre spil rigtig dårligt i forhold til før. altså i mit spil der (league of legends) kørte jeg 60fps med højeste grafik men nu er jeg nød til at tage den to tak ned (normal) og der kører der en blanding imellem 40-60fps så har du nogen idé om hvad der kunne være galt? (kopieret af en besked som jeg sendte til en ven)

  • Hvis du har mulighed for at formatere computeren, vil jeg mene, at det er det bedste at gøre. Jeg ved ikke hvad der er galt, men det kunne lyde som noget software-fejl.


    Den anden mulighed er, at computeren (grafikkort eller CPU) overopheder pga de mange åbne programmer, og derfor kører computeren dårligt. Du kan tjekke dine temperaturer med programmet SpeedFan, som i øvrigt er gratis.


    Det ville i øvrigt være en god ide at skrive hvilken hardware du benytter


    Venlig hilsen


    Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13