Grey Horizon - ROG IMPACT / Caselabs S3 / HD7990

  • Sjoerslev//Gomi:




    Hvem er jeg ?


    Navnet er Sjoerslev - Bedre kendt som Gomi på udenlandske foraer hvor jeg har holdt til de sidste mange år. Tænkte at det var på tide at slå teltpløkkerne ned igen på de danske foraer der er sprunget op i tidens løb - Der oser jo af kvalitet og der befinder sig et hav af ligesindede mennesker.


    Hvad laver jeg ?


    Softmodding projekter er egentlig det jeg efterhånden er blevet en "goto"-guy på foraer som OCN - Softmodding er simple ting som sleeving, skære vinduer til, små modificeringer i kabinetter etc.


    Jeg graver dog også en del i OC (Har netop modtaget min Dual Single Stage til mit SR-2 kort) samt hardmodding, hvor jeg bl.a er ved at konstruere mit eget kabinet.


    Tidligere projekter:


    Der har efterhånden været en del - Alt fra Mitx builds til store 4-way SLI GTX 680 med monster ekstern køling - Mit interesse har dog altid lagt hos det det nye - det uprøvede - alt andet end mainstream.


    En af mine yndlings projekter var softmodding projektet "Fire Ant" - Fik en aftale i hus med Caseking.de, de kom til at pakke / sende deres Bitfenix Prodigy et par uger før release - Og så var det ellers nørdere i værkstedet med en del Trial/Error. Men fik dog i sidste ende klemt 1 x 120mm radiator - 1 x 240mm radiator - 1 x 200mm radiator samt en dual pumpe - Rent overkill ? Ja! :)


    Det var også gennem dette projekt jeg mødte DWOOD - Hvis du kan tænke dig til dét, så kan han bygge det - Det har været et tæt venskab lige siden.


    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

  • Systemet:











    Med Grey Horizon er jeg tilbage hos min yndlings formfaktor, Mitx - Jeg har altid beundret den lille form, og med tidens tand har flere og flere firmaer fokuseret på at forbedre Mitx, især indenfor kvalitets komponenter og lækre features.


    Så da ASUS præsenterede deres ROG IMPACT var jeg solgt - Der skulle laves en maskine omkring dette bundkort - Efter et par aftener med Goggle og en notesblok er i sidste ende blev til 3 var planen lagt...


    • Der fokuseres på et stilrent look - Ingen LED belysning der ville gøre det lokale Diskotek jaloux - UV i alle regnbuens farver er også ude af dette projekt, normalt er jeg stor tilhænger af de mange effekter man kan opnå ved korrekt brug af UV, men ikke til dette projekt.


    • Et nyt kabinet - Igen vandt mine ønsker om at prøve nye ting, Caselabs havde kort forinden lanceret deres S3 Mitx kabinet, så dette blev rammen omkring bundkortet.


    • Køling! Og masser af det - Denne maskine skal med rundt og da den gerne skulle kunne stå ubemærket hen mange af stederne er det vigtigt at den ikke lyder som et fly der er ved at lette - Det kræver flere radiatorer, så der blev også bestilt en pedestal til S3 så der kunne klemmes 1-2 flere radiatorer ind i maskinen. Jeg landede på 3 stk. 240mm UT60 - Der kunne sagtens sidde 4 stk., dette er dog ikke nødvendigt - Derfor bruges den sidste plads til et lækker frirum til Kabel-styring.


    Jeg var så vanvittig heldig at falde over Dustins "lille brøler" da de solgte ROG IMPACT vanvittig tidligt - Et salg de hurtig stoppede (Lige omkring 6 timer før fejlen var rettet) - De valgte dog at overholde de salg de havde foretaget og bundkortet var i værkstedet for allerede 4 uger siden.

    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

    Rettet en gang, sidst af Sjoerslev ().

  • Reserveret-2.

    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

  • Post 2 opdateret - Maskinen har været færdig i 2 uger, log skal dog oversættes til Dansk og omskrives, det vil blive gjort løbende over de næste par dage.

    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

  • Sikke et lækkert build du har der, især dit Prodigy build, de røde farver ser vildt godt ud :thumbup:

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB