Tilslutte benq xl2420t til ps3?

  • Hej da jeg i tidligere tråd skrev at jeg ville spare op til et gamer computer+skærm tænkte jeg på at jeg ville købe computerskærmen til mit værelse så jeg kan spille ps3 på mit værelse mens jeg spare op til gamer computeren. Computerskærmen er den nye benq 24" xl2420t link:http://www.komplett.dk[...] Mit spørgsmål er om det er full hd? Eller bedre end hd ready fordi tv"et som jeg spiller på er hd ready, hvad med responstiden ville jeg opleve en forskel med hensyn til at det køre mere flydende i forhold til tv'et? Hilsen Adel

  • Hejsa.


    Den skærm du linker til er FullHD, altså en opløsning på 1920x1080.
    Dog skal du være opmærksom på at mange PS3 spil ikke køre i FullHD.
    Faktisk er det kun et fåtal af PS3 spil (og Xbox 360 spil for den sags skyld) der rent faktisk køre i FullHD.


    Rigtig mange kører i det der hedder 720p (1280x720).
    Derfor kan du risikere at det kommer til at se lidt sløret ud på en computerskærm.

  • Du kan hellere ikke udnytte 120/144 hz på en ps3/Xbox da de langt fra køre de optimale fps ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Okaytak for jeres svar, er i sikre på at billedet ville blive sløret og måske dårligere end et fladskærms tv. Nuber den fladskærms tv jeg bruger ikke full-hd men hd-ready. Mit spørgsmål er så er denne compuyerskærm bedre og køre det mere flydende med hensyn til input lagg i forhold til mit fladskærmsrv.

  • En computerskærm giver alle dage det bedste billede ved at køre skærmens optimale opløsning.
    I dette tilfælde 1920x1080.


    Og nej, du vil nok ikke opleve input lag på den skærm.
    Men husk, hvis du køber den online har du jo altid dine 14 dags returret, hvis du skulle være utilfreds med kvaliteten af billedet.

  • Ja det kan du i hvert fald risikere.
    Det var det jeg mente med at en computerskærm giver det bedste billede i sin optimale opløsning.
    Men nu er det jo ikke sikkert det vil vise sig at være et problem på en så lille skærm.


    Og husk du vil også kun kunne køre 60 Hz over HDMI, så billedet bliver jo ikke lige så godt som hvis du kørte 120 Hz fra en PC.