Hjælp windows7 vil pludselig ikke starte

  • Når jeg starter min pc op skriver den.
    Windows kunne ikke starte. Dette kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løser du problemet:
    1. Indsæt installationsdisken med Windows, og genstart computeren.
    2. Vælg sprog og klik næste.
    3. Klik på reparer computeren.


    Så jeg sætter dvd'en i drevet og genstartet computeren, men den skriver bare startvalget mislykkedes, da en påkrævet enhed er utilgængelig.
    Hvad skal jeg gøre? Jeg kan komme ind i bilos men ved ikke hvad jeg skal derinde.
    Jeg har ikke ændret på hardware og jeg har aldrig haft problemer med den, den er heller ikk overclocket. Det eneste software der er ændret på er en Apple iCloud opdatering.
    Mine specs er:
    Asus maxims 4 gene-Z motherboard
    Core i5-2500k processor
    Gigabyte gtx 580 gfx.
    Corsair ax 850 psu.
    2x4 gb. Corsair ram.
    Blæserne kører fint og der er koldt i kabinettet.

  • Nu har jeg fundet ud af at boote fra windows7 dvd'en, ved at trykke f8.
    Derved kunne jeg køre en startreperation, dsv. Hjalp det ikke.
    Jeg har også kørt en hukommelses diagnosticering, det hjalp heller ikke.
    Hvis jeg vælger systemgendannelse,skriver den "der opstod en uventet fejl: forkert parameter. (0x80070057) luk systemgandannelse og prøv igen) det har jeg prøvet, men den skriver det samme.
    Hvis jeg vælger gendan computeren fra en afbildning kan jeg kun vælge D drevet, men så skriver den "systemafbildningen er placeret på en harddisk, men windows skal formatere disken, for at computeren kan gendannes. Vælg en anden afbildning til gendannelse."
    Jeg har en sikkerhedskopi på en ekstern harddisk, men den kan jeg ikke vælge.
    Den sidste jeg kan vælge er kommandoprompt. Den har jeg ikke været inde i.

  • Det behøver det nu ikke nødvendigvis at være din SSD, som er stået af.


    1. kan du se din SSD under diske i enhedsorientering ?


    2. kan du se den i bios ?


    3. Check lige om det er din bios, som bøffer under indstilling ACHI/IDE.
    Jeg havde nøjagtig samme problem ved skift af et brændt bundkort, så ville systemet ikke se min SSD, det viste sig at være fordi bios som standard er opsat til IDE mens min SSD er konfigureret til ACHI.


    4. Det kan sagtens være dit batteri på bundkort, som er ved at løbe tør for strøm, så vil bios lave alt muligt underligt, da intet bliver gemt rigtigt og bios skal genindlæses fra opstart, det er næsten 100% lig med problemer.


    5. Hiv dine andre diske fra, så du kun har din SSD tilsluttet- lav en genstart og se om ikke den er kommet frem i bios igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for dine svar, jeg har DSV. Allerede sendt den til komplett. Så jeg håber ikke det er det, for så koster det mig penge.
    Dit forslag nr. 5 Prøvede jeg faktisk uden held.