Corsair Vegeance 4x4GB DDR3-2400 CL10

• I dag tager jeg et kig på et rigtig hurtigt sæt RAM. Det er denne gang leveret af Corsair, og kittet henvender sig til dig, der er glad for fart. For lige netop det her kit, kører DDR3-2400 ved 1,65v. Timings hedder CL10-12-12-31 2T. Det er en anelse slappe timings, men nu er prisen også holdt nede for kittet. Du tænker måske at 2400 MHz er i overkanten, men når det kommer til RAM er hastighed altid en god ting. Især fordi de fleste CPUer er glade for hurtige RAM.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…sair_ddr3_2400_cl10_1.jpg]

Læs testen

• Tak for kommentar.

Det handler lidt om, at Tweak.dk mere vil gå over til blog skriv, og ikke dybe tekniske reviews, som ingen,har brug for at læse.
    Kun ganske få gider læse den slags, og dem der gør det, har allerede viden nok om det tekniske. Hvis du kigger på mange andre udenlandske sites, og danske, så er det ganske få, der rent faktisk skrive side og og ned med teknisk nørd-skriblerier.

Vi har derfor vendt det internt i crew, og forsøgt at finde en gylden mellemvej. Men ja, der vil nok fremadrettet komme sammenligninger. Men igen, er disse mere eller mindre kun brugbare for en lille målgruppe.

Jeg får journalisten til at kigge forbi tråden.

• Hej Noxon,

Tak for din konstruktive kritik.

Nu ved jeg, at du er ekstremt teknisk anlagt, og derfor forventer RAM tests, med mange grafer og meget avancerede målinger. Desværre så udgør brugere med dén interesse, kun 1% af læserne.

Derudover, så er denne artikel skrevet som en blog-artikel, hvor kun det mest væsentlige tages. Dette fordi, alle skal kunne være med. Ikke kun de teknisk anlagte.

De resultater du viser der, er kørt på 1600 MHz RAM ved CL6. Som bl.a. forklarer den meget korte svartid på kun 37ns. Grunden til at jeg bruger et X79 system, skyldes, at vi får mange Quad Channel Kits til test.