Billigt godt og stabilt Z77 bundkort..

• Hej.

Nogen som kan anbefale et godt, stabilt og ikke mindst billigt Z77 bundkort, som kan bruges til lidt mild overclocking (ikke hardmode) ;)

Har kigget lidt på MSI, ASUS og gigabyte... Sabertooth er i den dyre ende, og det er ikke der jeg vil hen af :)

• Er lige med på en lytter i denne her tråd, da jeg søger det samme......hvis vi altså snakker om AM3+ board regner med at skal køre med AMD fx 8350

4070 Ti Gigabyte

• Vi snakker om intel's Z77 chipset ;)

hva ved bønder om agurkesalat ;) sååå mange dumme spørgsmål kommer nok den nærmeste tid på forum....vil nødig købe katten i sækken :D

4070 Ti Gigabyte

• #Sakkura - Synes dog efter lidt hurtig søgen, at mange kigger ned på ASrock...

Tja... det er der da nogle der gør, men spørgsmålet er om de har ret. Jeg er godt tilfreds med mit Asrock-bundkort, og de får en del gode anmeldelser.

Asrock var tidligere en del af Asus, men det er efterhånden en del år siden de blev solgt fra. Måske stammer kritikken fra dengang det var Asus' discount-mærke. Nu spænder de hele vejen fra discount til premium.

• Jeg kigger også lidt ned på Asrock, men det kunne da godt være de laver nogle gode produkter, men jeg har ofte set folk har problemer med dem, såsom inde på Newegg.com, kan man skrive sin anmeldelse om produktet, jeg har set både gode og dårlige, men som regel er der altid noget dårligt.

Jeg vil anbefale det her bundkort:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746688

Den har OC Genie II, hvilket gør at den kan overclocke Cpu'er, RAM og Integreret grafikkort. :9xo

• Er lige med på en lytter i denne her tråd, da jeg søger det samme......hvis vi altså snakker om AM3+ board regner med at skal køre med AMD fx 8350

Nu tog jeg også lige et kig på det. Tager lidt længere tid fordi jeg har lidt bedre styr på Intel-bundkortene. :D Til en FX-8350 skal man helst have et bundkort der kan levere en del strøm, og som har et af de nyeste chipsæt (900-serien).

Det billigste jeg kunne finde, der havde mere end bare minimum i strømstyringen, og med et af de nyeste chipsæt, er et Asus M5A97 EVO. Det har det billige 970 chipsæt, men det er såmænd fint nok hvis man ikke regner med at køre med flere grafikkort eller vil have div. andre premium-features. Det har 6 + 2 faser (4 + 1 er typisk det laveste man ser, i enkelte tilfælde måske ned til 3 + 1).

For en 50er mere kan man få et MSI 990XA-GD55. Det har 990X-chipsættet, der er det mellemste i 900-serien (men ikke langt fra 990FX, der er topmodellen). Det har 8 + 2 faser.

• MSI er det bundkort jeg har siddende i nu. og har kørt ubeklageligt.. Men så tænker jeg lidt om man skal ofre de ekstra, og kaster det efter deres Mpower.. Eller Asus Maximus V gene.. Men så får prisen også et hak derop af :pinch:

• Nu tog jeg også lige et kig på det. Tager lidt længere tid fordi jeg har lidt bedre styr på Intel-bundkortene. :D Til en FX-8350 skal man helst have et bundkort der kan levere en del strøm, og som har et af de nyeste chipsæt (900-serien).

Det billigste jeg kunne finde, der havde mere end bare minimum i strømstyringen, og med et af de nyeste chipsæt, er et Asus M5A97 EVO. Det har det billige 970 chipsæt, men det er såmænd fint nok hvis man ikke regner med at køre med flere grafikkort eller vil have div. andre premium-features. Det har 6 + 2 faser (4 + 1 er typisk det laveste man ser, i enkelte tilfælde måske ned til 3 + 1).

For en 50er mere kan man få et MSI 990XA-GD55. Det har 990X-chipsættet, der er det mellemste i 900-serien (men ikke langt fra 990FX, der er topmodellen). Det har 8 + 2 faser.

kommer til at køre 7970 i crossfire

4070 Ti Gigabyte

• MSI er det bundkort jeg har siddende i nu. og har kørt ubeklageligt.. Men så tænker jeg lidt om man skal ofre de ekstra, og kaster det efter deres Mpower.. Eller Asus Maximus V gene.. Men så får prisen også et hak derop af :pinch:

Det tør siges. :boxed:

kommer til at køre 7970 i crossfire

Cool. Så ligger det MSI 990XA-GD55 lige for. Det har to PCIe 2.0 x16-porte (med x16-forbindelse).

• Ah, det havde jeg ikke lige kigget på.

... der er både optisk SPDIF og coax SPDIF. :thumbup:

Nice og det er endnu da et billigt board......plejer og gi omkring1k når jeg har købt tidligere :D

4070 Ti Gigabyte

• Nice og det er endnu da et billigt board......plejer og gi omkring1k når jeg har købt tidligere :D

Er det ikke og købe for billigt ??? eller er det et klasse board ??

4070 Ti Gigabyte

• Har ikke umiddelbart hørt noget ondt om msi :) Og det jeg har i nu, er et jeg gav 500kr for.. Men det har da sine mangler :P

Når jeg bygger min Xfire maskine vel jeg helst ikke have mangler.....altså rent ydelsesmæssigt.

4070 Ti Gigabyte