default gateway

• START > KØR > skriv CMD > tryk ENTER > skriv IPCONFIG /ALL > tryk ENTER...

• Så låser man den op eller lader være med at vide det :) Hvorfor vil du vide det, da det er ret irrelevant at vide ? I sig selv kan du jo ikke bruge routerens gateway-ip til noget... Du kan evt.lave en tracroute og på den måde finde din gateway. Hop 2 i rækkefølgen må så være din routers gateway (som kun er interessant for dig hvis du fejlsøger MPLS-netværk eller routingfejl)...

Åben cmd i windows eller en terminal som root og skriv tracert i Windows eller traceroute i Linux og for eksempel http://www.tweak.dk.

Jeg forstår ikke, hvorfor du absolut vil vide, hvad din routers gw er (???)...

• 1. man kan ikke logge på den som sædvanligt, ved at bruge adressen 192.168.1.1
    det er sådan en her

2. skal der laves ændringer i den skal de foretages af tdc, som tager 950 kr. pr ændring

3. har indkøbt en linksys router som ikke er specielt samarbejdsvillig.

for at kunne køre setup'en skal man først koble en maskine direkte på adsl'n, så maskinen har internet adgang, så skal setup'en køres, dernæst kobles maskinen fra nettet og linksys'n sættes på og setup'en konfigurere routeren
    men jeg kan ikke få maskinen til at gå på nettet med automatiske indstillinger.

prøvede det hjemmefra, og kunne heller ikke få min maskine på ved brug af automatiske indstillinger, fik først hul igennem da jeg manuelt konfigurerede min maskine, med min faste ip + wan gateway

så jeg skal bruge wan gateway ip, når den skal sættes op på jobbet