Vandkøling: Slanger klapper sammen.

  • Er der lige en vand expert som kan hjælpe.


    Har lige nygget nyt setup. Men mine slanger bliver ved med at blive suget sammen.


    Jeg har 2 x Laing DDC 18W i en xspc dualtop.


    Jeg har godt nok dummet mig gevaldigt up da jeg byggede det.
    så det kører baglængs... Har fået byttet op på in/outlet i mit design.


    Så den kører Pumpe -> res -> MB -> CPU -> GPU -> Rad -> Rad


    Så når det kører stiger vandstanden langsomt i res da slangerne trækker sig sammen,
    et sted bliver den til sidst flad og der kommer så overtryk og springvand ud fittings.
    Hvis der ikke er prop i res sker dette med det samme.


    Først troede jeg at der var for skarp knæk på en af slangerne og lavede det om.
    Men det sker hele tiden.


    Så troede jeg det var fordi 2 pumper var overkill nu da jeg har pillet 3 kølehovedet ud af mit loop.
    Men det sker også med en pumpe.
    Jeg er godt klar over jeg er nød til at dræne systemet og lave om på in/out.
    Men hvad er den egentlige årsag. Rent principelt burde det være underordnet hvad vej vandet løber så snart systemet er luftet ud.


    Fatter det ikke rigtigt....

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Nevermind.


    Det må være de 2 rads der er for restriktive når pumpen til gengæld bare
    kan aflevere ad libitum i res.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Som der bliver nævnt skal res være inden den pumpe, næsten eneste "regel" der er omkring rækkefølge ;)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Når du siger vandet sprøjter ud og dit loop bliver brudt, så tvivler jeg på at det har noget med restriktive rads er at gøre. Det lyder som om dine slanger ikke passer med dine fittings eller der er for kort gevind på dine fittings. 18w ddc leverer ikke i nærheden af den slags tryk, min gør i hvert fald ikke.

  • Systemet var helt fyldt. Det sjove var at de slanger der kollapsede var midt i loopet.
    Har før haft res alle mulige steder uden problemer, men denne gang gik den ikke.



    Men var bygget det om nu. Tog bare langt tid. Skulle lave ny plade til pumpe, hente fittings osv.
    Manglede lige et par 90 grader fittings. De er bestilt så er det helt ok.
    Skal også lige lave et 20cm rør i rustfri med G1/4 gevind til res i morgen, så der kommer ro i det.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Det kan kun skyldes forkerte slanger
    jeg har bygget regtig mange sys til mig selv og for andre,har aldrig selv prøvet det,men ved at hvis man bruger forkerte slanger,vil man se det du taler om.
    det handler ikke om vilke række man sætter det i :rolleyes: