stationær pc til programmering m.m.

  • RTM. Jeg er entusiast, og går op i detaljer - I det her tilfælde vil AMD give mest for pengene, og samtidigt give muligheden for at bruge de nyeste funktioner, derfor kan jeg slet ikke forholde mig til, at købe noget andet til det brug:-) Jeg kan forholde mig til kompromiser, og til at arbejde med det vi har, men ikke til ulogiske valg.


    Grunden til jeg sammenlignede med SSE1, var fordi at FMA3/FMA4 nok er den vigtigste del af SSE5, og en ny SSE bliver ikke udviklet uden grund, og selvom der er tale om et evt. højnivo sprog - f.eks. C++, vitual basic, eller.. !? Så vil den nye funktion kunne give 'noget sjov', og muligheden for at forme sine programmer til fremtidens computer med FMA3/FMA4.


    Jeg tror vi forstår hindanden i vores baggrund for vores udtagelser, men jeg tror ikke vi kan blive enige, og det behøver vi jo heller ikke være - Jeg tror godt du kan se fordelen i de APU'er jeg forslog, men du synes det er mindre vigtigt om trådstarter vælger det ene, eller det andet.


    Og med hensyn til Atom... Puha... :-D

  • Jeg tror vi kan blive enige så langt som at det i sidste ende bunder i hvad man tror vil ske i fremtiden, altså vi er ude i personlige meninger og ikke noget der kan kvantificeres på nuværende tidspunkt. Pointen her er at det er svært at sige præcist hvor stor performance betydning disse instruktionsæt kommer til at have for generel brug.


    Min holdning er at det på nuværende tidspunkt er rart at have, men at det ikke er noget jeg specifikt ville gå efter. Eftersom jeg ikke kan se nogen klare beviser på, at det specifikt gør op for eventuelle performance mangler som AMDs CPUer lider under i forhold.


    Din holdning(som jeg har forstået det) er at det er værd at gå specifikt efter, eftersom du forventer at det vil være gavnligt for mange ting i fremtiden.


    I sidste ende er der ikke nogen af os der kan spå, så det kan ikke rigtigt blive til andet.


    I dette tilfælde ville jeg (som jeg har nævnt tidligere) selv vælge en AMD CPU(Vishera ~ FX-83x0), da budgettet er begrænset og funktionerne (udover FMA3/4) som der tilbydes (IOMMU, overclocking, mulighed for ECC RAM, mange kerner for pengene(til virtualisering)) giver mening i forhold til hvad OP ønsker.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM: "Synes godt om" :-)


    Jeg tænker at det giver en god indsigt i, hvordan programmerne vil køre på fremtidige CPU fra både Intel, og AMD - Da de har SSE5 der har de vigtige nye funktioner, som FMA3/FMA4 som vi var inde på.


    Det program som måske har lidt 'knas' i nogle situationer uden mange kerner, uden SSE5, og med et dårligt onboard grafikkort - Vil måske få netop det de mangler med FMA3/FMA4, eller et HD7660G:-)


    Årsagen er at selvom Intel på nogle punkter er op til 4 gange så hurtig pr. kerne, så er forskellen her op til 30 gange hurtigere pr. kerne med FMA4 - Og netop det, betyder at det kan give store forskelle.