Port forwarding wifi extender

  • Ok, jeg er koblet på mine svigerforældres internet via en wifi extender som er koblet til min pc med et ethernet kabel.


    Jeg har lidt problemer med BF3 for tiden og folk snakker om at port forwarde. Jeg er en dør på det område og ved knap nok hvad det betyder.


    Men når jeg nu sidder bag sådan en wifi extender, skal den så port forwardes eller er det kun hvis det er en router, eller er det det samme?


    Håber på lidt hjælp fra én der gider skære tingene lidt ud i pap.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Det skal i hvert fald gøres i routeren.


    Grunden til man laver en 'port forward' er for at data udefra - i dette tilfælde BF3 - ved hvilken enhed data'en skal ind til.
    Så det du skal gøre, er at give din PC en fast lokal ip, som ikke konflikter med andre enheder.


    Derefter logger du på routeren og lave port forward'en.


    Prøv at find routeren her: http://portforward.com/english…orwarding/routerindex.htm
    Tryk på den, og derefter find BF3 på listen.
    Så kommer der en guide til hvordan det skal gøres.

  • Tak, men hvordan ved jeg om det er en router eller bare et modem mine svigerforældre har, kender ikke helt til forskellen.


    Er routeren til hvis man skal kunne logge flere på nettet trådløst, eller er et modem nok til det? De kalder det altid bare modemmet, men ved ikke om det rent faktisk er en router...ja, det med internet er ikke min stærke side.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Da der er trådløst indbygget i den, er det i hvert fald et modem med indbygget router.
    En router behøver heller ikke være trådløs.


    Men langt de fleste modem der bliver givet ud til folk er et med indbygget router.
    Er det ikke en router, kan man kun have en ting sat til, ellers skal man have sin egen router eller switch efter modemet.

  • Hvis du er i tvivl omkring topologien af dit netværk, kan du meget passende starte med at køre en traceroute fra din computer mod google f.eks..


    I windows gøres det ved at åbne en konsol (windows tast + r og skriv cmd), i den skriver du så f.eks. tracert google.com
    Så vil den fortælle dig noget om hvor mange routere der er mellem dig og google, hvis du kigger på IP adresserne vil du se at i hvert fald det første hop er jeres egen router, ofte vil ip adressen hedde noget ala 192.168 osv.


    Den første ip adresse som tilhører internet udbyderen er internet udbyderens egen router, du kan teste om en ip adresse tilhører din internet udbyder ved at kopiere den ind i en RIPE whois forespørgsel: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.