Opgradering af pc

  • yeah..


    570'eren vil stadigt ikke være lige så god, men det er et helt fint alternativ (imo) ..
    hvis du ikke gider gi de 600 ekstra, så er 570'eren et godt kort - har ikke selv set det helt ned til 1000 kr,- før, men hvis du finder det til den pris, så vil jeg umildbart sige, at det er det værd - dog vil jeg lige undersøge, hvordan standen er på kortet.


    tjek mht. støv (i blæseren osv), spørger ind til om det har været manuelt overclocket, og evt. hvor meget og hvor længe.. hvilke temps det har kørt på .. hvor gammelt det er..


    for til tider sker det med brugte kort, at de har været lidt mishandlet og bare brænder af..


    købte engang en 9800GTX+ til en ven som røg efter et par måneder..


    men har selv haft andre kort som har holdt helt perfekt og fejlfrit osv (mit andet 460'er i mit gamle SLI setup var et brugt kort) ..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Tak for svaret, men har lige et bonus spørgsmål: mit bundkort(P5K) understøtter kun 1066MHz. De ram jeg køre med nu er kun 800MHz, men kan clockes til de 1066. så får jeg vel ikke noget ud at købe nogen på 1066MHz? Derudover er mine kun DDR2, men hvor meget har det at sige?

  • Det med clocking af ram har jeg ikke så meget styr på, så det må et af de andre herinde svare på..
    Jeg ve bare, at når man piller ved cpu oc på de ældre cpu'er, så hænger ram med..


    Vil umildbart ikke sige at du skulle gå ud og købe nye ram hvis det blot er af den ene grund, at de kun køre 800mhz..
    Din platform køre primært også med ddr2.. DDR 3 er først for core i-serien.. Der er nogen bundkort til core 2 quad som også understøtter ddr3, men så vidt jeg umildbart har, så har det ikke kørt så godt og skabt problemer.. Men det er ikke noget jeg har undersøgt yderligere, så kan godt være det bare var de par særlige tilfælde.. Så længe du har ram nok, vil jeg umildbart ikke bekymre mig om dem og begynde på at tænke på ram opgradering.. Så længe de er på 775, så bare behold dem..


    Først når du engang opgradere til et nyere chipsæt har du grund og brug for ram opdatering..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Tak for svaret, men har lige et bonus spørgsmål: mit bundkort(P5K) understøtter kun 1066MHz. De ram jeg køre med nu er kun 800MHz, men kan clockes til de 1066. så får jeg vel ikke noget ud at købe nogen på 1066MHz? Derudover er mine kun DDR2, men hvor meget har det at sige?


    Nej, du får intet ud af at købe nye ram til en forældet platform, det kan simpelthen ikke betale sig. Noget helt andet er osse, at du vil ikke opleve nogen som helst forskel i spil om du kører DDR II ved 800Mhz eller om du kører DDR II ved 1066Mhz, så længe at du har nok i maskinen.
    Der hvor der kan vise sig en forskel er i hvor højt du kan OC din CPU, altså om du kan hive det allersidste ud, men som du selv skriver, så kan dine ram komme op og rende ved de 1066Mhz via OC, så det ville jeg da bestemt gøre og så OC din CPU så højt op som muligt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.