Halv defekt lenovo t61p

  • Jeg har sådan en fin maskine stående i rigtig god fysisk stand! Den har tegn på slid slet ikke noget slemt. Det er den der står i min signatur 1920x1200, 160gb hdd og quadro fx 570m. Den har lige fået et nyt ægte batteri så den kan holde en 1,5-2 timer ved brug og 4 timer hvis den bare står med slukket skærm. 6 cellet.


    Der er dog 3 trælse ting desværre den har fået en lille flække på venstre side af håndstøtten cirka 1 centimeter dyb det er dog kun kosmetisk! Batteri låsen er en smule defekt dog hvis man smider et lille stykke tape på er det ingen problem.
    Den 3. og mest ærgelige ting er den får bsod. Jeg kørte med 500mb ram(originale). Og der var intet galt altså ingen bsod. Så smed jeg en 1gb stick i, ikke samme slags som de originale,(originale 500mb er pc4200 dem jeg smed i pc5200) så fik den bsod og selv efter jeg prøvede at tage dem ud fik den stadig bsod, clear cmos er en af de ting jeg ikke har prøvet som højest sandsyneligt vil kunne fixe det. Det skal lige siges den køre windows 8 preview lige nu men den har ægte windows stående under sig! Jeg kan dog ikke se hvilken windows det er da det er slidt væk. Koden kan man dog stadig se.
    Den fungere nogle gange fint med flere timer uden bsod nogle gange kommer bsod i opstart, meget utilregneligt.


    Udover dette fungere alt fint og den køre som en drøm larmer næsten ikke.
    Hvis man kan fixe dens mindre problem er det virklig en fed pc!
    hbo 1500 kostede 15000-20000 i sin tid og er stadig en pc der vil kunne køre lette spil og hvis man skal arbejde med autocad er den her en skide god budget pc!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • hey grip knolen og ring til MS gratis nr der hvor man registrer sin Windows og tryk nr for en medarbejder så kan du be ham om at lave et tjek for dig så kan du sige vilken OS det er der er oginalt med
    og ja den fejl har jeg set før næsten 100 på at inde på Lenovos hp kan du finde en guide til hvordan du Clear Cmos det er tit Lenovo er låst til en bestemt PC???? ram

  • jeg prøvede lige at clear cmos den giver stadig bsod..
    vent der står det tager mellem 8 og 15 timer.. det må jeg lige prøve ^^

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb