V: Ældre, men stort set ubrugt bærbar.

  • Jeg har arvet en stort set ubrugt bærbar PC og da jeg ikke skal bruge den til noget, tænkte jeg at jeg kunne sælge den og bruge pengene på en billig Wii. Anyway, det er en lidt ældre model, så jeg regner ikke med særlig meget, men hvad tror i at den vil kunne indbringe? Da den stort set er ubrugt og det er en bærbar, tænkte jeg at den trods alt godt kunne indbringe lidt. Måske omkring de 900kr?


    Det drejer sig om en: Packard Bell Easynote TH36-AV-313NCD og specs kan ses her: http://www.netvaruhuset.com/se…7-p-1214.html?language=en


    Packard Bell Easynote TH36-AV-313NCD Intel 2.2GHz, 2GB DDR3, 160GB HD, 15.6" TFT, Webcam, Win7



    CPU : Intel® Celeron® Processor 900 (2.2GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB)


    Operating System : Genuine Windows® 7 Home Premium 64-bit


    Display : 15.6" HD widescreen WXGA high-brightness


    1366 × 768 resolution; 16:9 aspect ratio


    Chipset : Mobile Intel® GL40 Express


    Memory : 2048MB DDR3


    Expandable to 4GB


    Hard Drive : 160GB SATA


    Optical Drive : DVD-SuperMulti double-layer (DL) drive


    Webcam: 1.3 Megapixel


    Media Reader : 5-in-1 digital media card reader


    Video : Intel® Graphics Media Accelerator 4500M with up to 1759MB of
    Intel® Dynamic Video Memory Technology 5.0 supporting Microsoft®
    DirectX® 10


    Audio : Audio support


    Integrated speaker


    Integrated microphone


    Network:
    Wireless 802.11b/g/n Wi-Fi Certified™


    10/100 Fast Ethernet LAN (RJ-45 port)

  • 1000 er nok urealistisk. 600-700 ville jeg sige og så skal batteriet stadig fungere(2 timer mindst) og den skal se ud som en ny. Hvis dette ikke er tilfældet vil jeg gætte på omkring 500.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tak for svarene. Den bærbare ser helt ny ud og har næsten ikke været brugt. Jeg satte den op for min bedstemor, som så desværre døde inden hun fik brugt den(derfor jeg har arvet den). Kan man køre en batteritest for at bevise hvor "meget/lidt den har været brugt"? Eller er det nok bare at se det inde i windows.


    Anyway, tak for svarene. Standen er fin og jeg får lige tjekket batteriet, som burde være i samme stand, jeg prøver med en 7-800kr og tager den så derfra.

  • Med batteriet menes der hvor lang tid der går før den slukker.


    Prøv at oplad den 100% og lad den stå med noget arbejde, evt. en film og se hvor lang tid der går før den løber tør eller er meget tæt på.
    Batterier bliver dårlige med tiden, min bærbar der er over 3 år gammel kan holde strøm i 5-10 minutter, men i starten kunne den sagtens holde 6 timer.