Laptop på TV via HDMI fylder ud over skærmen.

• Har et lille problem med min bærbar - når jeg sætter den til mit 1080 TV via HDMI og sætter opløsningen til samme, så flyder billedet ud over TV skærmen så jeg ikke kan se start menu og lign. ordentligt. Det hjælper at sætte opløsningen ned under FullHD, men det er jo lidt dumt.

Nogen der har et tip / erfaringer med dette? Er ikke lige hver dag jeg sætter noget til mit TV.

Jeg har iøvrigt Windows 8 på maskinen. :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Du bør lige kigge på indstillingerne på dit tv, det kan være at overscan er slået til på din HDMI-indgang =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Det kan også være på computeren du skal kigge.
    Nu ved jeg ikke hvilket grafikkort du har, men ved at nVidia har overscan indstillinger i deres driversoftware.
    Mener det hedder "Adjust desktop size and position".

• Ser ikke ud til at mit Samsung TV har overscan indstillinger - men min laptop gør det så også på en andens skærm så det ligger nok gemt et sted i Intel's kontrolpanel.

Jeg takker for tippene :D

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Mit relativt gamle Samsung F86 fjernsyn kræver at fjernsynet er i just-scan tilstand for at vise full hd (i stedet for 16:9 osv.), måske er det sådan noget du skal lede efter.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.